AKP iktidarı, dünyanın en iyi üçüncü havalimanı seçilen Atatürk Havalimanı’nı kapatarak yerine Millet Bahçesi yapılacağını 2022 yılında duyurdu. Mayıs 2022’de başlatılan çalışmalar kapsamında iş makineleri havalimanına girerek pistlerin yıkımına başladı.

Pistlerin bulunduğu alanın imar planı, temsili fidan dikim töreninden yalnızca iki gün önce değiştirilerek 500 hektarlık bölge “Millet Bahçesi” ve “Kentsel ve Bölgesel Sosyal Altyapı Alanı” olarak ilan edildi. 29 Mayıs 2022’de düzenlenen törende pistlerin olduğu alana fidan dikildi.

AÇILIŞ TARİHİ GEÇTİ, HALA TAMAMLANMADI

Atatürk Havalimanı’nın pistleri kaykay pisti oldu: Zarar 22,5 milyar lira - Resim : 1
Projenin Mayıs 2023’te hizmete gireceği açıklanmasına rağmen, aradan geçen sürede Millet Bahçesi henüz halka açılmadı. Havalimanının iki pisti tamamen yok edilirken, alanda peyzaj çalışmaları devam ediyor.

UÇAK PİSTİ YERİNE KAYKAY PARKURU

Atatürk Havalimanı’nın pistleri kaykay pisti oldu: Zarar 22,5 milyar lira - Resim : 2

Proje kapsamında Atatürk Havalimanı’na 145 bin ağaç dikilmesi planlanıyor. Ayrıca 145 bin metrekarelik macera parkı, 650 metre uzunluğunda kaykay pisti, 28 bin kişilik etkinlik alanı, çocuk oyun alanları ve 18 bin kişilik bir cami inşa edilecek. Pistlerin büyük bölümü kaldırılırken, bazı alanlar hâlâ uçakların park ettiği bölgeler olarak kullanılıyor.

HAVADAN GÖRÜNTÜLENDİ

Atatürk Havalimanı’nın pistleri kaykay pisti oldu: Zarar 22,5 milyar lira - Resim : 3

Havadan çekilen son görüntüler, yıkılan pistlerin bazı kısımlarının hâlâ izlenebilir olduğunu ve uçakların bu bölgelerde park halinde beklediğini gösteriyor. Havalimanı, halen askeri, kargo ve genel havacılık faaliyetleri için kullanılmaya devam ediyor. Ancak tarifeli uçuşların tamamı yeni İstanbul Havalimanı’na taşınmış durumda.

KAMU ZARARI 22,5 MİLYAR LİRAYI BULDU

İhale bedeli 2 milyar 127 milyon lira olan Millet Bahçesi projesi, Yapı ve Yapı adlı firma tarafından yürütülüyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehircilik Grubu Başkanı ve KİPTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kurt, Atatürk Havalimanı’ndaki yıkım ve dönüşüm sürecinin mali etkilerine dikkat çekmişti.

Kurt, pistlerin kırılması ve proje süreçlerinden kaynaklanan kamu zararının güncel hesaplamalarla yaklaşık 22,5 milyar lirayı bulduğunu belirterek, “Bu bütçeyle İstanbul’da yaklaşık 30 bin bağımsız birim ücretsiz şekilde dönüştürülebilirdi. Kamu kaynaklarının daha verimli kullanılması için ortak akılla hareket edilmesi gerektiğini bir kez daha vurguluyoruz” demişti.