Dünyanın en popüler 'yapay' fenomenleri
Yapay zeka sosyal medyada çok daha yaygın bir şekilde kendini göstermeye başladı. Öyle ki bu teknolojiyi kullanarak 'yapay' fenomenler yaratılmaya başlandı. Üstelik bu hesapların sosyal medyada yüz binlerce, milyonlarca takipçisi var!

Bermuda
Lüks yaşam tarzını özendiren paylaşımların yapıldığı Bermuda hesabının 200 binden fazla takipçisi var.

İnsanların sosyal medyada çok daha fazla vakit geçirmesi nedeniyle markalar artık reklam vereceğinde fenomenlerle işbirliği yapmayı tercih ediyor. İnsanlara fenomenlerin rakibiyse yapay zekayla üretilen fenomenler! Bermuda gibi profiller genelde Midjourney ve Stable Diffusion gibi yapay zeka araçlarıyla yaratılıyor.

Kullanıcıların bu araçlara nasıl bir karakter yaratmak istediklerini yazılı bir şekilde detaylı olarak anlatması yetiyor. Karakter oluşturulduğundaysa bir sosyal medya hesabı açıp, karakterin hedef kitlesine uygun paylaşımlar yapmak yetiyor.

Shudu Gram
Shudu Gram kendini yapay zeka destekli ilk süper model olarak tanımlıyor. Shudu Gram'ın Cosmopolitan, Vogue, Balmain ve SONY gibi 18 markayla işbirliği var.

Yapay zeka fenomenleri kişiselleştirmek mümkün olduğu için markalar da bu girişimi destekliyor. Hatta pazarlamacıların yaklaşık yüzde 48.7'si pazarlama taktiklerine yapay zekayı entegre etmiş durumda.

İçerik üreticileri bu yapay zeka karakterlerin davranışlarını ve özelliklerini reklam aldıkları markanın sesine ve hedef kitlesine uyacak şekilde uyarlayabiliyor.

Aitana
Aitana ise İspanya doğumlu olduğu belirten bir yapay zeka fenomeni.

Yapay zeka fenomenler insan olmamalarına rağmen insan fenomenlerden çok da farklı değil. Sosyal medyada paylaşım yapıyor, fotoğraf yüklüyor ve hayatlarını takipçileriyle paylaşıyorlar. Tek fark, onlar bizler gibi gerçek dünyada değil, dijitalde yaşıyor.

İçerik üreticileri oluşturdukları karakterleri süpermarkette alışveriş yaptırabiliyor, saç ve tırnaklarını yaptırdıkları anları ya da konsere gittikleri görüntüleri birkaç komutla hazırlayabiliyor.

Lil Miquela
Instagram'da 2.4 milyon takipçisi olan Lil Miquela, aralarında Prada ve Calvin Klein'ın da olduğu ünlü markalarla işbirliği yaptı. Time dergisi Lil Miquela'yı 2018'de İnternet'in En Etkili 25 Kişisi'nden biri olarak seçti.

Pazarlamacıların yapay zeka fenomenleri tercih etmesinin bir nedeni işbirliği yaptıkları markalarla uyumlu hale gelerek daha tutarlı şekilde hareket edebilmeleri. İnsanlar hata yapmaya ve destekli markayla çelişen açıklamalar yapmaya elverişliyken yapay zeka fenomenleri anlaşma yaptıkları markanın görüşlerine bağlı kalacak şekilde programlanıyor.

Ayrıca yapay zeka fenomenleri bilgisayar aracılığıyla üretildiği için programının çakışması, yorgun olması ya da dil sorunu yaşaması mümkün değil.

Imma Gram
Imma Gram da yaklaşık 400 bin takipçisiyle en popüler fenomenlerden biri. Imma Gram 2020 Paralimpik Olimpiyatları'nın kapanışına katıldı. Ayrıca Ocak 2023'te Masayuki Ino'nun Paris Moda Haftası'ndaki defilesinde de görüldü.

Instagram fenomenleri genelde ünlendikçe eleştirilerin de hedefinde oluyor. Çoğu zaman bu durum çevrimiçi tartışmalara neden oluyor. Oysa yapay zeka fenomenleri kendilerine yöneltilen eleştirilere öfkelenerek ani cevaplar veremiyor.

Lu do Magalu
Brezilyalı yapay zeka fenomeni Lu do Magalu'nun yaklaşık sekiz milyon takipçisi var!

Bu da ona Burger King, Red Bull, Adidas, Samsung, McDonald's ve daha birçok markayla işbirliği yapma imkanı tanıdı. Ayrıca Vogue Brazil dergisine kapak olan ilk yapay zeka modeli olduğunu belirtelim.

Aslında Lu 2003 yılında perakende şirketi Magazine Luiza'nın sanal kişisel asistanı olarak tasarlanmıştı.

NInA Tapuy
Ekvador'un ilk yapay zeka destekli fenomeni olduğu belirtilen NInA Tapuy, Instagram'da 21 bin takipçiye sahip.

