Dünyanın dikkatle takip ettiği Ebola salgınında ilk iyileşmeler kaydedilirken, Brezilya ve İtalya'da ortaya çıkan şüpheli vakalar sağlık otoritelerini alarma geçirdi.

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Demokratik Kongo Cumhuriyeti'nde Bundibugyo türü Ebola virüsüne yakalanan dört hemşirenin tamamen iyileşerek hastaneden taburcu edildiğini açıkladı. Daha önce iyileşen bir laboratuvar çalışanıyla birlikte toplam iyileşen hasta sayısı beşe yükseldi.

DSÖ yetkilileri, erken teşhis ve uygun tıbbi bakım alan daha fazla hastanın da iyileşmesinin beklendiğini belirtti.

Öte yandan vaka sayısının hızla artması endişe yaratıyor. Son verilere göre Demokratik Kongo Cumhuriyeti'nde doğrulanmış vaka sayısı 282, can kaybı ise 42.

DSÖ, Demokratik Kongo Cumhuriyeti ve Uganda'daki Bundibugyo türü Ebola salgınını uluslararası öneme sahip halk sağlığı acil durumu ilan etmişti. Ancak kurum, salgının henüz küresel pandemi kriterlerini karşılamadığını vurguluyor.

AFRİKA DIŞINDA VAKALAR

Salgının yayılma riski konusunda endişeler ise büyüyor.

Brezilya'da Demokratik Kongo Cumhuriyeti'nden gelen ateşli bir erkek hasta Ebola şüphesiyle inceleniyor. Rio de Janeiro'daki başka bir şüpheli vakada ise sıtma belirlendi.

İtalya'nın Cagliari kentinde Demokratik Kongo Cumhuriyeti'den dönen semptomlu bir yolcu nedeniyle Ebola protokolleri devreye sokuldu. Ancak İtalya Sağlık Bakanlığı pazartesi sabahı yaptığı açıklamada test sonucunun negatif çıktığını duyurdu.

HÂLÂ AŞI YOK

DSÖ Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, hafta sonu Bunia ziyareti sırasında Bundibugyo türüne karşı onaylanmış bir aşı veya spesifik tedavi bulunmadığını hatırlattı.

Buna rağmen Tedros, hastaların kaliteli sağlık hizmetiyle hayatta kalma şansının yüksek olduğunu belirterek "Bu virüs karşısında umut yok değil" dedi.