Fransız ve İtalyan ortaklı otomotiv grubu Stellantis'in zor durumda olan lüks araba markası Maserati için değerlendirdiği planlar arasında markanın satılması da bulunuyor.
Maserati'nin geleceğine dair değerlendirmeler, şirketin yeni CEO'su Antonio Filosa'nın atanma kararı öncesinde başladı.
14 MARKALIK PORTFÖY
Dünyanın en büyük dördüncü otomobil üreticisi olan Fransız-İtalyan şirket, 14 markadan oluşan portföyünde düzenlemelere gidiyor.
Şirket, ABD Başkanı Donald Trump'ın uygulamaya karar verdiği gümrük vergilerine hazırlanırken Çinli rakipleriyle rekabet etmeye çalışıyor.
DEĞERLENDİRMELER ERKEN AŞAMADA
Stellantis, nisanın ilk günlerinde ABD'nin uygulayacağı gümrük vergilerinin Maserati ve Alfa Romeo markalarına olası etkileri hakkında McKinsey danışmanlık şirketine başvurdu. Stellantis iki markaya da bağlılığını belirtmişti.
İki kaynak, McKinsey'nin Stellantis için incelediği seçenekler arasında markanın satılması olduğunu ancak değerlendirmelerin henüz erken aşamalarda olduğunu belirtti.
Stellantis sözcüsü, Maserati'nin satılık olmadığını söylerken McKinsey sorulara yanıt vermedi.
İtalya merkezli Maserati firması 1914 yılında kurulmuştu.
Türk sanatçıların Spotify'dan elde ettiği gelir belli olduEkonomi