SONGÜL DALGIÇ BİLGİLİ / NEFES
Çok kez yabancı basına da yansıyan fahiş fiyatlara bir yenisi daha eklendi. Bodrum'da 8 bin TL'ye satılan deniz mahsullü makarna tabağına tepki gösteren Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği'nin kurucu Onursal ve Danışma Kurulu Başkanı Serdar Karcılıoğlu, 'Türkiye turizmde pahalı ülke' imajının oluştuğunu kaydederek, "Bu algı otellerden değil yiyecek içecek sektörünün pahalı olmasından kaynaklanıyor. Yunanistan'a geçenlerin kıyasladıkları hep tabaktaki ürünler. Yatak ürünlerini kimse karşılaştırmıyor" dedi.
EURO İLE MENÜ
Tatilcilerin fahiş yeme-içme fiyatları nedeniyle yabancı ülkeleri tercih ettiğini kaydeden Karcılıoğlu, "Euro ile menü hazırlayan tesisler var. Bodrum'da bir tesis 8 bin liraya deniz mahsullü makarna satıyor. Gayet makul fiyatlarla satış yapan işletmeler de var. Bu uygulama Bodrum üzerinde negatif propagandaya neden oluyor" dedi.
HAKSIZ BİR YAKLAŞIM
Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği Başkanı Kaya Demirer, 8 bin TL’lik bir tabak gibi istisnai örneklerin sektör geneline mal edilmesinin eksik ve haksız bir yaklaşım olduğunu kaydetti. Demirer, uç örneklerin sektörün tamamını temsil etmediğini aktardı. Gıda fiyatlarının 5 yılda 10 kat artarken, döviz kurundaki artışın üçte biri oranında kaldığını aktaran Demirer, “Bu fark, restoranların döviz bazında da çok daha yüksek oranda maliyet artışı yaşamasına neden oldu. İşçilik, enerji, kira, lojistik gibi kalemler de fiyat baskısını artırıyor. Her tabak, güncel maliyetlerin doğrudan sonucu” dedi.
Restoranlarla oteller arasında da fiyatlama farkına dikkat çeken Demirer, “Asıl çözüm, enflasyonun düşürülmesi ve girdi maliyetlerinin dengelenmesiyle mümkün olacak. Aksi takdirde ‘pahalı ülke’ algısının ağırlığı altında, yalnızca restoranlar değil, turizmin tüm paydaşları ezilmeye devam eder” ifadelerini kullandı.
Gazeteci Fatih Altaylı gözaltına alındıGündem
Avcılar'da düğünde atılan havai fişekler yangına yol açtıGündem