Alman otomotiv devi Volkswagen gözünü Mısır’a dikti
Türkiye'de son dönemde çok sayıda sanayici yatırım için Mısır'ı seçiyor. Volkswagen de Avrupa’daki durgun talep ve artan maliyetlerle mücadele ederken, Afrika pazarına açılmak için Mısır’da üretim yapmayı değerlendiriyor. Şirket, ilk adım olarak mevcut tesislerde montaj hattı kurmayı, ardından ise yerel fabrika yatırımı yapmayı planlıyor.
Volkswagen AG, iç pazardaki zayıflayan talepler ve yükselen üretim maliyetleri nedeniyle rotasını Afrika’ya çevirdi.
Volkswagen Group Africa’nın genel müdürü Martina Biene, yaptığı açıklamada, “Mısır’ı bir üretim merkezi olarak değerlendirmeye çok istekliyiz ve umarız yakında somut bir iş planı açıklayabiliriz” dedi.
Şirketin ilk etapta mevcut tesisleri kullanarak bir montaj birimi kurması, ilerleyen süreçte ise Mısır’da tam teşekküllü bir fabrika açması gündemde.
ALMANYA’DA KÜÇÜLME, AFRİKA’DA YENİ YATIRIM
Volkswagen, Almanya’da artan maliyetler ve Çinli rakiplerin yükselişiyle birlikte üretim kapasitesini ve istihdamı azaltma yoluna gidiyor. 2030 yılına kadar Almanya’da üretimi 700 bin adet azaltmayı ve 35 bin kişiyi işten çıkarmayı planlayan şirketin bu yeni stratejisi kapsamında kardeş markalar Audi ve Porsche da iş gücünde kesintiye gidiyor.
Afrika kıtasında halihazırda Güney Afrika’da tam teşekküllü bir üretim tesisi bulunan Volkswagen’in ayrıca Gana, Ruanda ve Kenya’da da montaj tesisleri bulunuyor. Şirketin önümüzdeki 10 ila 15 yıl içinde kıtada beş üretim tesisine ulaşma hedefi var. Her tesisin farklı modeller üreterek Afrika içi pazarlara ihracat yapması planlanıyor.
MISIR’IN JEOSTRATEJİK KONUMU DİKKAT ÇEKİYOR
Volkswagen’in ilgisini çeken en önemli faktörlerden biri, Mısır’ın Orta Doğu ve Afrika’daki geniş tüketici pazarlarına olan coğrafi yakınlığı.
Bu durum, Afrika’nın halihazırda en büyük binek otomobil üreticisi ve ihracatçısı olan Fas’tan Mısır’ı ayırıyor. Martina Biene, “Fas’taki otomobil sektörü büyük ölçüde Avrupa’ya ihracata odaklı. Biz ise Avrupa’ya ihracat için değil, kıta içi pazarlara yönelik yeni tesisler kurmayı hedefliyoruz” dedi.
Volkswagen’in değerlendirmeleri, Mısır’ın uzun süren ekonomik krizden çıkış sürecinde yabancı yatırım çekme ve yerli üretimi artırma çabalarıyla da örtüşüyor. Mısır hükümeti, otomotiv sektörünü bu büyüme stratejisinde kritik bir kaldıraç olarak görüyor.
Önümüzdeki on yıl içinde ülkenin yıllık otomobil talebinin 8 milyar doların üzerinde olacağı tahmin ediliyor. Bu potansiyel, Volkswagen gibi global markalar için cazip bir fırsat sunuyor.
REKABET SERT AMA PLAN NET
Volkswagen, maliyet hassasiyetinin yüksek olduğu Afrika, Hindistan ve Güneydoğu Asya gibi pazarlarda Toyota ve Hyundai gibi rakiplerine karşı tarihsel olarak zorlanmış olsa da, bölgesel üretim modelleriyle bu zorluğu aşmayı hedefliyor.
Şirketin amacı, üretim ve dağıtımı kıta geneline yayarak hem maliyetleri azaltmak hem de bölgesel pazarlara daha hızlı ve esnek çözümler sunmak.