Apple'ın el hareketli reklamına bir ülkede sansür

Apple'ın iPhone Air telefonlarının ne kadar ince olduğunu göstermek için reklamlarda gösterdiği el hareketi, farklı bir anlama geldiği Güney Kore'deki tanıtım görsellerinde kullanılamadı.

Apple yeni iPhone telefonunun ne kadar ince olduğunu göstermek için ABD, Almanya ve Japonya'daki tanıtım fotoğraflarında cihazı iki parmağın arasında tutuluşunu tasvir etti.

Bu görüntülerde başparmak ve işaret parmağı arasındaki mesafenin yalnızca 5.6 milimetre olduğu vurgulandı.

BİR ÜLKEDE UYGULAYAMADI

Ancak şirket bu satış stratejisini söz konusu el hareketinin farklı bir anlama geldiği Güney Kore'de uygulayamadı.

Korecede "jibgesong" olarak bilinen bu el hareketi, erkeklerin cinsel organlarının küçüklüğüne gönderme olarak kabul ediliyor.

Ülkede başta radikal feminist gruplar olmak üzere birçok grup bu hareketi erkeklerle alay etmek için kullanıyor.

BOYKOT ÇAĞRILARI YAPILABİLİYOR

Hareketin resmi kampanyalarda ya da reklamlarda kullanılması ise hızla protestolara ve boykot çağrılarına neden olabiliyor.

Daha önce oyun devi Nexon, MapleStory videosunda bu el hareketi görününce videosunu geri çekmek zorunda kalmıştı.

Ülkedeki çizgi roman pazarının lideri konumundaki Naver Webtoon ise Instagram'da bu hareketin yer aldığı bir paylaşımı nedeniyle özür dilemek zorunda kaldı.

Bu yüzden Apple Güney Kore'deki reklamlarında sadece cihazı gösterme kararı aldı.

Apple iPhone Güney Kore
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber