Avrupa Komisyonu ile Apple arasında "kapı bekçisi" gerilimi
Avrupa Komisyonu, Apple'ın bazı hizmetlerinin "kapı bekçisi" konumunda olduğunu belirtti. Apple ise buna itiraz etti.
Avrupa Komisyonu, bugün yaptığı açıklamada Apple'ın Apple Ads ve Harita uygulamalarının Dijital Piyasalar Yasası'nın tanımladığı şekilde "kapı bekçisi" olarak tanımlanması gereken eşikleri karşıladığını duyurdu.
ABD merkezli Apple ise bu tanımlamaya itiraz etti.
"Kapı bekçileri", içerik denetimi konusunda katı kurallara uymak, adil rekabete olanak sağlamak ve tüketicilerin hizmetler arasında geçiş yapmasını kolaylaştırmak zorunda olan ve milyonlarca kullanıcısı olan platformlar için kullanılan bir kavram.
Avrupa Komisyonu, Apple'dan elde ettikleri bildirimlere göre şirketin bu tanımlama içinde olduğunu açıklarken, bu konudaki nihai karar 45 iş günü içinde verilecek. Eğer Avrupa Komisyonu, Apple'ın "kapı bekçisi" olduğunu duyurursa, Apple'ın kurallara uymak için altı ayı olacak.
Apple ise, Apple Ads'in AB'deki çevrimiçi reklamcılık hizmetleri pazarında büyük bir oyuncu olmadığını ve Google, Meta, Microsoft, TikTok ve X gibi rakipleriyle karşılaştırıldığında çok düşük bir paya sahip olduğunu açıkladı.
Apple ayrıca, Google Haritalar ve Waze gibi benzeri harita hizmetleriyle karşılaştırıldığında Apple Harita uygulamasının çok sınırlı bir kullanım alanına sahip olduğunu iddia etti.