'Baby Shark' halka açılıyor

YouTube'da 16 milyar kez seyredilen “Baby Shark Dance” video ile dünya çapında fenomen olan Pinkfong, Güney Kore’nin Kosdaq piyasasında halka açılıyor. Şirket, tek bir viral hite bağımlılığı azaltıp yeni içeriklerle küresel bir çocuk eğlence markası olmayı hedefliyor.

Baby Shark’ın yaratıcısı Pinkfong, 18 Kasım’da Kosdaq’ta halka açılarak küresel bir çocuk eğlence marka olmayı hedefliyor. Şirket, yeni içerik yatırımları ve global büyüme hedefleriyle dikkat çekiyor.

16 milyar gösterimle YouTube'un en çok izlenen videosu olan Baby Shark’ın arkasındaki Pinkfong Güney Kore merkezli bir çocuk içerik stüdyosu.

YouTube, dijital platformlar, TV ve mobil uygulamalar için kısa ve akılda kalıcı videolar üretiyor. 2016’da yayınlanan “Baby Shark Dance” ile büyük çıkış yakalayan şirket, ardından yeni karakterler geliştirerek 25 farklı dilde içerik üreten bir fikri mülkiyet stüdyosuna dönüştü.

Portföyünde Pinkfong tilki karakteri, Baby Shark, Bebefinn ve Sealook gibi markalar bulunan şirket, “snackable” olarak tanımlanan kısa içerikleri küresel ölçekte ölçeklendirerek reklam, yayın gelirleri, lisanslama, ürün satışları, oyunlar ve canlı etkinlikler üzerinden gelir ediyor.

Pinkfong’un YouTube kanalları toplamda 280 milyonun üzerinde aboneye sahip. CEO Kim Min-seok’a göre, gelir tarafında Bebefinn serisi artık Baby Shark’ı geride bıraktı.

PINKFONG’UN ARKASINDA KİMLER VAR?

Şirket, 2010 yılında oyun ve teknoloji sektöründe deneyimli Kim Min-seok ve CTO Son Dongwoo tarafından kuruldu. Erken dönem yatırım ve dağıtım desteği, Kim’in babasının yönettiği Samsung Publishing üzerinden sağlandı. Halka arz öncesinde Samsung Publishing’in şirketteki payı yüzde 16,8 idi.

Bloomberg'in aktardığına göre, ailenin Pinkfong ve Samsung Publishing üzerinden sahip olduğu toplam servetin, halka arz fiyatına göre yaklaşık 246 milyar won (169 milyon dolar) olduğu hesaplanıyor. Kim Min-seok’un kişisel serveti ise yaklaşık 97,3 milyar won (66,4 milyon dolar) seviyesinde.

BABY SHARK DANCE NASIL VİRAL OLDU?

2016’da YouTube’a yüklenen iki dakikalık “Baby Shark Dance”, eski bir kamp şarkısının parlak animasyonlar, basit İngilizce sözler ve K-pop tarzı bir ritimle yeniden yorumlanmış hali. Tekrarlayan melodisi, kolay koreografisi ve sevimli görselliği sayesinde özellikle 2017–2018 döneminde Asya’dan tüm dünyaya yayıldı.

Sosyal medyadaki #BabySharkChallenge akımıyla hızla küresel bir fenomene dönüşen video, 2020’de YouTube’un en çok izlenen içeriği oldu. Başarı; oyuncaklardan TV dizilerine, canlı şovlardan filme kadar geniş bir ekosistem yarattı.

Şirket, 2019’da ABD’li besteci Jonathan Wright’ın telif davasıyla karşılaşsa da Güney Kore Yüksek Mahkemesi, 2025 Ağustos’unda Wright’ın versiyonunun yeterince özgün olmadığına hükmederek davayı reddetti.

PINKFONG NEDEN HALKA AÇILIYOR?

Halka arz, Pinkfong’un tek bir viral başarıdan çok daha fazlasını sunan, çok platformlu ve sürdürülebilir bir çocuk eğlence markası olma hedefinin önemli bir adımı olarak görülüyor.

Şirket, 76 milyar wonluk (53 milyon dolar) halka arz gelirini yeni içerikler geliştirmek, yapay zekâ ve 3D prodüksiyon kapasitesini artırmak ve Kuzey Amerika, Japonya, Avrupa, Latin Amerika ve Güneydoğu Asya gibi pazarlarda daha da büyümek için kullanmayı planlıyor.

ŞİRKETİN GELECEK PLANLARI

Pinkfong, Güney Kore eğlence sektöründeki küresel başarı dalgasına katılıyor. BTS’in şirketi Hybe ve dizi yapımcısı Studio Dragon gibi örneklerin ardından Pinkfong da küresel ölçekte büyüme hedefliyor.

Analist Douglas Kim, şirketin hissesinin 6–12 ay içinde yüzde 22 değerleneceğini öngörüyor ve Pinkfong’u “küresel animasyon sektörünün en cazip satın alma adaylarından biri” olarak niteliyor.

CEO Kim Min-seok, her yıl en az bir yeni fikri mülkiyet oluşturmayı hedeflediklerini, 2030’a kadar detaylı bir içerik yol haritasının hazır olduğunu belirtiyor. Halka arz, şirketin kurumsal yapısını güçlendirirken uzun vadeli yatırımcıları çekmeyi de amaçlıyor.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber