BMW 10 milyar euro yatırımla Tesla ve BYD'ye meydan okuyor

BMW, yazılım kontrollü elektrikli araçlarla otomotiv endüstrisinde devrim yapmaya hazırlanıyor. Yeni iX3 modeli ve Neue Klasse platformu, markanın geleceğini şekillendirecek.

BMW, uzun süredir beklenen Neue Klasse platformunu ilk kez iX3 SUV modeliyle tanıtıyor. Münih Otomobil Fuarı öncesinde sahneye çıkan iX3, Alman üreticinin tasarım, üretim ve satış anlayışında köklü bir değişimin habercisi.

BMW CEO’su Oliver Zipse, Temmuz ayında yatırımcılara yaptığı açıklamada, “Neue Klasse ile tüm teknoloji alanlarında büyük ilerleme kaydediyoruz. Yeni BMW iX3, sektörümüzde yeni bir ölçüt olacak” dedi.

YAZILIM TANIMLI ARAÇLAR SAHNEDE

BMW’nin yeni nesil araçları, “yazılım tanımlı araçlar” olarak adlandırılıyor. Bu araçlarda donanımın yerini merkezi bilgisayar sistemleri alıyor. Tesla ve Çinli üreticiler (BYD, Xiaomi, Xpeng gibi) bu alanda uzun süredir önde giderken, BMW bu farkı kapatmak için 10 milyar eurodan fazla yatırım yaptı.

Bernstein analisti Stephen Reitman, Neue Klasse platformunun BMW için “dev bir sıçrama” olabileceğini belirterek, “BMW tüm geleceğini bu platformun başarısına bağlıyor,” yorumunu yaptı.

SÜPERBEYİNLERLE GELEN TEKNOLOJİK DEVRİM

Neue Klasse araçları, mevcut modellere kıyasla 20 kat daha fazla işlem gücüne sahip olacak. Araç içi iletişim, eğlence sistemleri, otonom sürüş ve diğer fonksiyonlar dört adet “süperbeyin” tarafından yönetilecek. Yeni batarya teknolojisi sayesinde araçlar 800 km’ye kadar menzil sunacak ve sadece 10 dakikada 350 km’ye kadar şarj edilebilecek.

Bu yazılım tabanlı yaklaşım, araçların satış sonrası performansının artırılmasına ve yeni gelir modellerinin oluşturulmasına olanak tanıyor.

BMW’NİN ÇOKLU ENERJİ STRATEJİSİ DEVAM EDİYOR

BMW, sadece elektrikli araçlara değil; içten yanmalı ve hibrit modellere de yatırım yapmaya devam ediyor. Rolls-Royce ve Mini markalarını da bünyesinde barındıran şirket, küresel EV dönüşümüne temkinli yaklaşıyor.

Yine de BMW’nin elektrikli araç satışları artış gösteriyor. 2025’in ilk yarısında küresel teslimatların %18’i bataryalı araçlardan oluştu. Bu oran Mercedes-Benz’de %8, Volkswagen’de ise %11 seviyesinde.

BATARYA TEKNOLOJİSİNDE ESNEKLİK VE TASARRUF

BMW, batarya hücrelerini kendi üretmese de, hücre kimyası üzerine araştırmalar yapıyor ve Çinli CATL gibi firmalarla iş birliği içinde. BMW Batarya Hücresi ve Modül Başkan Yardımcısı Martin Schuster, yeni nesil silindirik lityum-iyon bataryalar sayesinde üretim maliyetlerinde %50’ye varan tasarruf sağlandığını açıkladı.

Schuster, “Mimaride açık ve esnek olmak zorundasınız” diyerek gelecekte daha verimli hücre formatlarına geçişin mümkün olduğunu vurguladı.

BMW
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber