BMW ve Mercedes elektrikli SUV atağında

Alman devleri, Tesla’nın en çok satan aracı Model Y’ye rakip olmak için sahaya indi. BMW ve Mercedes-Benz’in yeni elektrikli SUV modelleri, uzun menzil, hızlı şarj ve yapay zekâ destekli teknolojilerle Tesla’nın tahtını zorlamaya hazırlanıyor.

Tesla’nın 2020’de piyasaya sürdüğü Model Y, elektrikli sedan Model 3’ün teknolojisini popüler crossover segmentine taşıyarak otomotiv sektörünü adeta sarsmıştı. 2023’te Toyota Corolla’yı geride bırakarak dünyanın en çok satan modeli olan Model Y, rakip markaları da harekete geçirdi. Ford’un Mustang Mach-E’si ve Volkswagen’in ID.4’ü gibi erken dönem rakipler, menzil, maliyet ve yazılım zekâsında Tesla’yı yakalayamadı.

BMW VE MERCEDES’İN YENİ KOZU

BMW, iX3 modelini “bir kere yaşanacak an” sözleriyle tanıtırken, Mercedes ise Münih’teki lansmanda elektrikli GLC’yi duyurdu. Her iki model de geleneksel mühendislikten çok yazılım odaklı tasarımlarıyla öne çıkıyor.

BMW iX3: 497 km menzil, yüksek voltajlı altyapı, Qualcomm destekli otonom sürüş.

Mercedes GLC: 457 km menzil, Google ve ChatGPT destekli sanal asistan, Nvidia ile geliştirilen sürüş teknolojisi.

Her iki model de, uygun altyapı bulunduğunda Tesla’ya göre daha hızlı şarj imkânı sunuyor.

FİYAT VE PAZAR STRATEJİSİ

BMW iX3 Avrupa’da yaklaşık 80 bin dolardan satışa çıkacak. Tesla Model Y’nin uzun menzilli versiyonu ise 60 bin dolardan başlıyor. Mercedes GLC’nin fiyatı henüz açıklanmadı. Tesla, agresif satış hedefleri için fiyatlarını giderek daha ulaşılabilir seviyelere çekerken, Alman markalar daha varlıklı ve teknolojiye meraklı kitleleri hedefliyor.

TESLA AVRUPA’DA ZORLANIYOR

Tesla’nın Avrupa satışları 2024’te yaklaşık üçte bir oranında düşerken, Berlin fabrikasındaki üretim kesintileri ve Elon Musk’ın siyasi çıkışları şirketin imajını olumsuz etkiledi. Bu durum, Alman markaların pazara güçlü bir giriş yapması için fırsat yaratıyor.

ÇİN FAKTÖRÜ VE KÜRESEL REKABET

Çin pazarında teknoloji odaklı yerli markalara karşı zorlanan BMW ve Mercedes, yeni SUV’lerinde Alibaba ve ByteDance destekli dijital asistanlar sunacak. Öte yandan Çinli XPeng’in 47.600 eurodan satışa sunduğu G6 modeli, rekabeti daha da kızıştırıyor. Uzmanlara göre Alman markaların bu hamlesi önemli olsa da Çinli rakipler için caydırıcı olmaktan uzak.

OTOMOTİVİN GELECEĞİ: YAZILIM VE YAPAY ZEKÂ

Gartner’ın “dijital otomotiv endeksi”ne göre Tesla hâlen zirvede yer alırken, Mercedes ve BMW 13. ve 14. sıralarda bulunuyor. Yeni modellerle bu durumun değişmesi bekleniyor. Ancak analistlere göre, Alman üreticilerin benzinli ve dizel çağında sahip oldukları mutlak üstünlüğü yeniden yakalamaları zor görünüyor.

BMW ve Mercedes’in elektrikli SUV hamlesi, sadece Tesla’yı değil, Çinli markaları da karşılarına alarak küresel rekabetin yönünü belirleyecek.

Mercedes-Benz BMW
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber