BMW’nin kârı beklenenden az düştü
BMW, Çin’deki talep daralması ve ABD tarifeleri riskine rağmen ilk çeyrekte beklentilerden daha iyi bir performans sergiledi. Şirketin elektrikli araç satışları Avrupa’da yüzde 64 artış gösterdi.
Alman otomotiv devi BMW AG, yılın ilk çeyreğinde beklentilerin altında bir kar düşüşü yaşadı.
Avrupa’daki elektrikli araç (EV) satışlarındaki artış, Çin pazarındaki zayıf talep ve ABD kaynaklı gümrük tarifesi baskısına karşı şirketin performansını kısmen dengeledi.
BMW, faiz ve vergi öncesi karının (FAVÖK) 3,14 milyar euro (yaklaşık 3,6 milyar dolar) olduğunu açıkladı. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23’lük bir düşüşe işaret etse de, analistlerin ortalama yüzde 5,8’lik kar marjı beklentisine kıyasla yüzde 6,9’luk bir otomobil üretim marjıyla tahminlerin üzerinde gerçekleşti.
Haberin ardından BMW hisseleri erken işlemlerde yüzde 3,7’ye kadar yükseldi. Ancak hisse senedi, son bir yılda yaklaşık yüzde 25 değer kaybetmiş durumda.
BMW ve Mercedes-Benz Group AG gibi Alman otomobil üreticileri, Çin’de pazar paylarını geri kazanmakta zorlanıyor. Çinli üretici BYD Co. öncülüğündeki yerel markalar, hem elektrikli araç satışlarında hem de lüks segmentte hızla büyümeye devam ediyor. BMW’nin Çin’deki satışları, yılın ilk üç ayında yüzde 17 düşerek 2020’den bu yana en kötü ilk çeyrek performansını kaydetti.
Elektrikli araçlar, BMW için çeyreğin olumlu tarafını oluşturdu. Şirketin EV satışları bir önceki yıla göre genel olarak yüzde 32, Avrupa’da ise yüzde 64 arttı. BMW ve benzeri markaların, Elon Musk’ın Trump yönetimiyle olan yakın ilişkileri ve Avrupa’daki aşırı sağ hareketlere verdiği destek nedeniyle Tesla’ya karşı oluşan tüketici tepkisinden faydalandığı yorumları yapılıyor.
Diğer yandan, ABD eski Başkanı Donald Trump’ın tarifeleri şirketin karlılığına yönelik bir başka tehdit oluşturuyor.
BMW, yıllık mali öngörüsünü değiştirmese de ticaret gerilimlerinin belirsizliği artırdığını kabul etti. Mercedes-Benz ve Stellantis NV, hızlı değişen tarife politikalarının neden olduğu belirsizlik nedeniyle finansal öngörülerini geri çekerken, Volkswagen AG henüz yeni vergilerin etkisini tahminlerine dahil etmediğini belirtti.
BMW CEO’su Oliver Zipse, Mart ayında yaptığı açıklamada, Meksika, Kanada ve Çin’den yapılan ithalata yönelik ABD vergilerinin şirkete bu yıl yaklaşık 1 milyar euroya mal olacağını ifade etti. Şirket, bu etkinin azaltılması amacıyla ABD’nin Güney Karolina eyaletindeki Spartanburg fabrikasında ek vardiyalar planladığını duyurdu.