BYD Tesla'ya fark attı

Avrupa'da otomobil satışları temmuzda artarken, Çinli BYD ABD'li Tesla'ya fark attı.

Avrupa'da otomobil satışları temmuzda yüzde 5,9 oranında artarken Almanya'daki satışlarda gerçekleşen yükseliş İngiltere, Fransa ve İtalya'daki düşüşleri telafi etti.

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) verilerine göre, Avrupa Birliği, Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) ve İngiltere'de yeni otomobil satışları, temmuzda 1,1 milyon adede yükseldi.

Elektrikli otomobillerin satışları artarken, satışları yüzde 40,2 düşen Tesla art arda yedinci ayda da pazar payı kaybetti. Şirketin Çinli rakibi BYD, ABD'li otomobil üreticisini geride bıraktı.

Geçen sene temmuzda 14 bin 769 araç satan Tesla, bu sene temmuzda sadece 8 bin 837 araç satabildi.

BYD SATIŞLARINI ÜÇE KATLADI

İlk defa aylık satış raporuna dahil edilen BYD'nin satışları yüzde 225,3 yükselirken şirketin pazar payı temmuzda yüzde 1,2 oldu. Tesla'nın pazar payı ise geçen yıl ulaştığı yüzde 1,4'ten yüzde 0,8'e düştü.

BYD temmuzda Avrupa'da araç satışlarını 13 bin 503 adede yükseltti.

Volkswagen'in satışları geçen yıla göre yüzde 11,6, Renault'nun ise yüzde 8,8 yükselirken, Stellantis'in satışları yüzde 1,1 düştü.

Sadece Avrupa Birliği'nde toplam otomobil satışları yüzde 7,4 yükseldi. Tamamen elektrikli otomobil satışları yüzde 39,1, hibrit satışları (HEV) yüzde 56,9 ve şarj edilebilir hibrit (PHEV) satışları da yüzde 14,3 arttı.

HİBRİT VE ELEKTRİKLİ PAYI YÜZDE 59,8

ACEA verilerine göre, hibrit ve elektrikli araçlar haziranda Avrupa'daki binek araç satışlarının yüzde 59,8'ini oluştururken bu oran geçen yıl aynı dönemde yüzde 51,1 seviyesindeydi.

Volkswagen gibi Avrupalı otomobil üreticileri, Çinli şirketlerle rekabet ederken Avrupa'da elektrikli otomobillerin satışını teşvik eden düzenlemelere uyumlu bir şekilde kâr edebilecekleri yeni girişimlerde bulunmak için çalışıyorlar.

Otomobil üreticilerini temsil eden ACEA CEO'su Ola Kaellenius, Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen'e gönderdiği mektupta, AB'nin 2035'e kadar otomobillerden kaynaklı karbondioksit emisyonlarını azaltma hedeflerinin artık gerçekçi olmadığını belirtti.

Avrupalı otomobil şirketleri söz konusu düzenlemeler ve kısmen de ABD'nin yükselttiği gümrük vergileri nedeniyle milyarlarca Euro zarar açıklarken, gelecekte kârlarının düşeceği uyarısında bulundular.

Tesla BYD Avrupa
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber