BYD’den elektrikli araçta fiyat uyarısı
Çin’in en büyük elektrikli araç üreticisi BYD, fiyat savaşlarının sektörü olumsuz etkilediğini ve bu durumun uzun vadede sürdürülemeyeceğini açıkladı. Avrupa’da agresif büyüme planları yapan şirket, sektörde konsolidasyon bekliyor.
Çinli elektrikli araç devi BYD’nin üst düzey yöneticilerinden Stella Li, Londra’da Bloomberg’e verdiği röportajda Çin’deki sert fiyat rekabetinin sektörü zora soktuğunu belirtti. “Bu çok aşırı ve zorlu bir rekabet. Sürdürülebilir değil” diyen Li, pazarın olgunlaşmasıyla birlikte sektörde konsolidasyon yaşanmasının muhtemel olduğunu ifade etti.
BYD, FİYAT KIRMANIN ÖNCÜSÜ AMA BEDEL AĞIR OLUYOR
Çin’deki elektrikli araç pazarında yaşanan sert fiyat düşüşleri, BYD öncülüğünde başlamış ve kısa sürede sektörü sarsmıştı. Ancak bu strateji, şirketin yaklaşık 22 milyar dolarlık piyasa değerini yitirmesiyle ağır bir fatura çıkardı. Hükümetin de devreye girmesiyle, bu ay başında Pekin yönetimi sektördeki önde gelen firmaları toplantıya çağırarak, zararına satış yapılmaması uyarısında bulundu.
Yine de sektör analistleri, uzun vadede BYD’nin bu kaostan daha da güçlenerek çıkabileceğini belirtiyor. Zira daha küçük ve orta ölçekli üreticilerin baskıya dayanamayarak sektörden çekilmesi durumunda, BYD pazar payını daha da artırabilir.
HEDEF AVRUPA: 20 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM PLANI
BYD, Çin dışı büyümesini özellikle Avrupa üzerinden gerçekleştirmeyi planlıyor. Li, önümüzdeki yıllarda Avrupa'da yaklaşık 20 milyar dolarlık yatırım yapılacağını açıkladı. Almanya, İngiltere ve İtalya gibi kilit pazarlarda bayi ağını hızla genişleten şirket, özellikle plug-in hibrit modelleriyle dikkat çekiyor.
Şirket, Avrupa’daki model çeşitliliği sayesinde Tesla’yı geride bırakmayı başardı. BYD şu anda bölgede 9 ila 10 farklı model sunarken, Tesla’nın yalnızca dört modeli mevcut.
ORTAKLIK YOK, AMA KAPI AÇIK
Xpeng ve Leapmotor gibi rakiplerinin Avrupa’da yerel üreticilerle iş birliğine gittiği bir dönemde, BYD henüz böyle bir ortaklığa sıcak bakmadığını belirtiyor. “Şimdilik böyle bir plan yok ama kapımız açık” diyen Li, şirketin satış sonrası hizmetlere de büyük yatırım yaptığını, bu sayede Avrupalı müşterilerin BYD teknolojisine güven duymasının sağlanacağını söyledi.
Stella Li sözlerini, “Bir işe girişirsek, tüm kaynaklarımızı arkasına koyarız. Uzun vadeli başarıyı garanti altına almak istiyoruz” diyerek tamamladı.