Çinli dev Puma'yı satın almak istiyor
Çinli spor devi Anta, Puma için olası satın alma tekliflerini değerlendiriyor. Satış haberleri ile birlikte Puma hisseleri sıçradı. Öte yandan Pinault ailesinin değerleme beklentileri sürecin önünde engel olabilir.
Alman spor giyim markası Puma, Çinli rakiplerinin radarına
girdi.
Hong Kong borsasında işlem gören Anta Sports, Puma için olası bir
satın alma teklifini değerlendirmek üzere çalışmalara başladı.
Şirketin, süreci ilerletmesi halinde bir özel sermaye fonuyla
ortaklık kurabileceği belirtiliyor.
Haberlerin ardından Puma hisseleri Frankfurt’ta yüzde 14’e kadar yükselerek eylülden bu yana en güçlü sıçramasını yaptı.
Potansiyel alıcılar arasında, efsanevi jimnastikçi Li Ning’in kurduğu Li Ning şirketi de bulunuyor. Li Ning’in bankalarla finansman görüşmeleri yaptığı, ayrıca Japon spor giyim markası Asics'in de Puma’ya ilgi gösterebileceği konuşuluyor.
Ancak görüşmeler henüz erken aşamada. Puma’nın en büyük hissedarı olan Fransız milyarder Pinault ailesinin değerleme beklentileri, olası bir anlaşmanın önünde ciddi engel oluşturabilir. Ailenin yatırım şirketi Artémis, geçen yıl sonu itibarıyla Puma’nın yüzde 29’una sahipti.
Puma hisseleri, perşembe günkü yükseliş öncesinde yıl başından bu yana yüzde 62 değer kaybederek şirketin piyasa değerini 2,5 milyar Euro'ya düşürmüştü.
Anta ise bu yıl Hong Kong’da yüzde 10 değer kazanarak 31 milyar dolarlık piyasa değerine ulaştı. Anta, 2019’da FountainVest Partners ile birlikte 5,2 milyar dolara Amer Sports’u (Salomon, Arc’teryx gibi markaların sahibi) satın almış, Amer geçen yıl New York’ta halka arz edilmişti. Li Ning’in hisseleri ise 2025’te yaklaşık yüzde 8 yükselerek 6 milyar dolara yaklaştı.
Anta ve Artémis yorum yapmazken, Li Ning yaptığı açıklamada markasının büyümesine odaklandığını ve Puma ile “esaslı” bir görüşme yürütmediğini belirtti.
PUMA YENİDEN YAPILANIYOR
Puma, yeni CEO’su Arthur Hoeld yönetiminde yeniden yapılanma sürecinde. Şirket, ürünlerinin tüketicilerde yeterince heyecan yaratmaması nedeniyle zorlanıyor. Temmuz ayında eski Adidas yöneticisi Andreas Hubert COO olarak göreve getirildi.
1948’de kurulan Puma, geçen yıl 8,8 milyar euro satış ve 281,6 milyon euro net kâr açıkladı. Markanın sponsorlukları arasında Manchester City, Portekiz milli takımı ve Danimarka hentbol milli takımı bulunuyor.
Geçtiğimiz ay Puma, 900 ofis çalışanını işten çıkaracağını ve koşu, futbol ve antrenman kategorilerine odaklanacağını duyurdu. Şirket ayrıca pazarlama stratejisini yenileyerek ürünleri daha cazip hale getirmeyi hedefliyor. Puma’nın planı, 2027’ye kadar yeniden büyümeye dönmek ve küresel ölçekte ilk üç spor markası arasına girmek.