Fenerbahçe sponsorluğun detaylarını açıkladı: Chobani kaç para verecek?
Fenerbahçe, Türk girişimci Hamdi Ulukaya’nın kurucusu olduğu Chobani ile stat isim ve forma sponsorluğu konusunda anlaşmaya varıldığını duyurdu. Sarı lacivertliler ayrıca sponsorluktan ne kadar gelir elde edeceklerini de açıkladı.
Fenerbahçe, ABD’de faaliyet gösteren ve Türk girişimci Hamdi Ulukaya’nın kurucusu olduğu dünyaca ünlü yoğurt markası olan Chobani ile yaptığı sponsorluğun detaylarını açıkladı.
Sarı lacivertli kulübe hem Avrupa’da forma hem de stadyum isim sponsoru olan Chobani ile stat için 5+5, forma sponsorluğu için 2+3 sezonluk bir anlaşma yapıldığı duyuruldu.
Türk spor tarihinin en büyük sponsorluk anlaşması olarak duyurulan sponsorluğa ilişkin kulüpten yapılan açıklama şöyle:
“Kulübümüz ile Chobani firması arasındaki görüşmeler sonucunda 2025-2026 sezonundan itibaren 5+5 sezon geçerli olmak üzere stadyum isim sponsorluğu ve 2+3 sezon geçerli olmak üzere Futbol A Takımı Avrupa forma göğüs sponsorluğu için anlaşmaya varılmıştır.
Anlaşma detaylarına göre; 2025-2026 Futbol sezonu ve devam eden sezonlar için stadyum isim ve sponsorluk bedeli 10 milyon euro olarak belirlenmiştir.
2025-2026 Futbol sezonu için Futbol A Takımı Avrupa forma göğüs sponsorluğu bedeli ise 4 milyon euro olarak belirlenmiştir. Devam eden sezonlar için minimum 4 milyon euro olmak üzere, Şampiyonlar Ligi veya Avrupa Ligi katılımına göre değişiklik gösterecektir.”
HAMDI ULUKAYA'NIN ŞİRKETİ
Türk iş insanı Hamdi Ulukaya tarafından eski bir fabrikanın satın alınmasıyla kurulan şirket, 2007 yılında markalaştı.
Süzme yoğurt üreten Chobani, ABD’nin ve dünyanın önde gelen yoğurt markalarından biri olarak biliniyor.
ABD’ye Türkiye’den yabancı dil öğrenmek için gelen ve sonrasında iş insanı olan Hamdi Ulukaya’nın, Ali Koç ile iyi bir ilişkisinin olduğu ve aynı zamanda sıkı bir Fenerbahçe taraftarı da olduğu biliniyor.
MÜLTECİLER İÇİN KÜRESEL DESTEK PROJESİ
2015 yılında “The Giving Pledge” (Bağış Taahhüdü) programına katılan Ulukaya, servetinin önemli bir bölümünü mülteci krizine çözüm bulmaya adadı.
Bu kapsamda “Tent Foundation” (Çadır Vakfı) kuruldu ve Airbnb, Google, İkea, LinkedIn, UPS ve MasterCard gibi 80 büyük şirketin dahil olduğu bir iş birliği platformu oluşturuldu.
Ulukaya, 2017 yılında TIME 100 listesine girerken, 2024’te ise Fortune dergisi tarafından “İş Dünyasının En Güçlü 100 İnsanı” arasında gösterildi.