Ford'un CEO'su Çin'in elektrikli otomobillerini öve öve bitiremedi
Ford CEO'su Jim Farley, Çin'in elektrikli araç sektörünün ABD'li otomobil üreticileri için ciddi bir tehdit oluşturduğunu belirterek, “inlilerin maliyetleri ve araç kaliteleri Batı’da gördüğümden çok daha üstün. Eğer bu yarışı kaybedersek, Ford’un bir geleceği olmaz” dedi.
Ford CEO’su Jim Farley, Aspen Ideas Festival’de yazar Walter Isaacson ile gerçekleştirdiği panelde Çin’in elektrikli araç pazarına dair çarpıcı değerlendirmelerde bulundu.
Son bir yılda Çin’e altı ila yedi kez gittiğini söyleyen Farley, “Bu gördüğüm en mütevazı olduğum an oldu. Dünyadaki tüm elektrikli araçların yüzde 70’i Çin’de üretiliyor” dedi.
Farley, Çinli üreticilerin araç içi teknolojisinin Batı’daki araçlardan çok daha üstün olduğunu belirterek, “Huawei ve Xiaomi her araçta yer alıyor. Araca bindiğinizde telefonunuzu eşleştirmenize gerek kalmıyor, dijital hayatınız otomatik olarak araçta yansıtılıyor” ifadelerini kullandı.
"ÇİN İLE KÜRESEL BİR YARIŞ İÇİNDEYİZ"
Farley, Google ve Apple gibi teknoloji devlerinin otomotiv sektörüne girmemesi nedeniyle Ford’un benzer bir teknoloji sunamadığını vurgularken, “Çinlilerin maliyetleri ve araç kaliteleri Batı’da gördüğümden çok daha üstün. Çin ile küresel bir rekabet içindeyiz ve bu sadece elektrikli araçlarla sınırlı değil. Eğer bu yarışı kaybedersek Ford’un bir geleceği olmayacak” dedi.
XIAOMI VE ÇİN TEKNOLOJİSİNE ÖVGÜ
Farley, daha önce de Çinli rakiplerini övmüş ve Xiaomi’yi “otomotiv sektörünü domine eden, tüketici markası olarak otomobil şirketlerinden daha güçlü bir marka” olarak nitelendirmişti. Geçtiğimiz yıl “The Fully Charged Podcast”te Xiaomi’nin ilk elektrikli aracı Speed Ultra 7 (SU7) modelini altı aydır kullandığını belirten Farley, “Onu bırakmak istemiyorum” demişti.
Xiaomi geçtiğimiz ay ikinci elektrikli aracı YU7’yi tanıtmış ve aracı Tesla Model Y’ye daha ucuz bir alternatif olarak konumlandırmıştı. YU7’nin fiyatı 35 bin dolar iken Model Y 36.760 dolardan satılıyor. Xiaomi, YU7 için 200 binden fazla sipariş aldığını açıklamıştı.
Ford, Ağustos ayında elektrikli araç stratejisini değiştirerek planladığı elektrikli SUV’ları hibrit modellerle değiştirme kararı almıştı. Bu strateji değişikliğinin şirkete yaklaşık 2 milyar dolara mal olacağı açıklanmıştı.