Honda'da işler karıştı

Düşen talep ve zayıflayan çevre düzenlemeleri sonrası Honda, elektrikli araçlara yönelik yatırım planını 10 trilyon yenden 7 trilyon yene indirdi. Elektrikli araç satış hedefleri de hibrit modellere kaydırıldı.

Honda Motor Co., küresel elektrikli araç (EV) pazarında azalan tüketici talebi ve gevşeyen çevre politikaları nedeniyle yatırım planlarını küçülttü.

CEO Toshihiro Mibe, şirketin uzun vadeli EV ve yazılım yatırımlarını 7 trilyon yen (yaklaşık 48,3 milyar dolar) seviyesine çekeceğini açıkladı. Bu rakam, geçen yıl duyurulan 10 trilyon yenlik planın oldukça altında kaldı. Mibe, “Elektrikli araç yatırımı terk edilmedi, sadece ertelendi” dedi.

HİBRİT MODELLERE ODAK ARTIYOR

Şirket, 2030 yılına kadar olan EV satış hedeflerini de yeniden değerlendirdi. Buna göre, küresel satışların 3,6 milyon adede ulaşması beklenirken, bunun 2,2 milyonunun hibrit araçlardan oluşacağı öngörülüyor. Daha önce bu rakam 2 milyon olarak açıklanmıştı. Elektrikli araçların payı ise yaklaşık yüzde 20 seviyesinde kalacak; bu da 700 bin ile 750 bin adet arasında satış anlamına geliyor.

Honda CEO'su Toshihiro Mibe

TRUMP’IN VERGİLERİ ZARAR VERDİ

Geçtiğimiz hafta Honda, ABD’nin ithal otomobil ve parçalara yönelik uyguladığı yeni tarifeler nedeniyle yıllık kârında 3 milyar dolarlık bir düşüş beklediğini açıklamıştı. Mibe, Honda’nın ABD pazarındaki gücünün, ülkedeki üretim kapasitesi sayesinde sürdüğünü belirtti. Şirket, ABD’de sattığı araçların yüzde 60’ını yerel fabrikalarda üretiyor.

Ancak Trump’ın Nisan ayında yürürlüğe giren yüzde 25 oranındaki yeni ithalat tarifeleri, birçok yabancı üretici için Meksika ve Kanada’daki fabrikalardan ABD’ye araç gönderimini maliyetli hatta sürdürülemez hale getirdi.

Honda ayrıca, Kanada’nın Ontario bölgesinde planladığı elektrikli araç tedarik zinciri yatırımlarını da iki yıl ertelediğini duyurdu. Ertelenen planlar arasında yıllık 240 bin araç kapasiteli bir batarya fabrikası ve EV üretim tesisi yer alıyordu.

STRATEJİLER YENİDEN ŞEKİLLENİYOR

Avrupa Komisyonu’nun 2025 sonunda yürürlüğe girmesi planlanan sıkı emisyon kurallarını gevşetme önerisi, otomobil üreticilerine esneklik sağladı. Honda da, 2026 itibarıyla iki yeni araç üretim platformu ve daha verimli hibrit motorlarla piyasaya çıkmayı planlıyor. Şirket, Çin hariç tüm pazarlarda hibrit satışlarını 2030’a kadar ikiye katlamayı hedefliyor.

İKİ TEKERLEKLİDE KÜRESEL LİDERLİK

Öte yandan Honda’nın motosiklet ve scooter segmentindeki güçlü performansı dikkat çekiyor. Şirket, 2025 mali yılında 20,6 milyon iki tekerlekli araç satarak küresel pazarın %40’ını elinde tuttu. Honda, bu oranı 2030’a kadar yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyor. Büyümenin özellikle Hindistan, Endonezya, Filipinler ve Brezilya gibi pazarlardan gelmesi bekleniyor.

Honda
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber