İkinci el Tesla satışında büyük artış
ABD'de ikinci el Tesla sayısı Mart ayında yüzde 67 artışla 13 bini aştı. Uzmanlara göre Elon Musk’ın tartışmalı siyasi çıkışları bu artışta etkili oldu.
ABD'de ikinci el otomobil piyasası Tesla modelleriyle dolup taşıyor. Otomotiv veri şirketi Cox Automotive'e göre, Mart ayında Autotrader platformunda satışa sunulan ikinci el Tesla sayısı rekor seviyeye ulaştı.
Mart ayının son haftasında ABD genelinde düzenlenen “Tesla Takedown” protestoları sürerken, aynı dönemde satışa sunulan ikinci el Tesla sayısı 13 bini aştı. Bu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 67’lik bir artış anlamına geliyor.
MUSK'A TEPKİ VAR
Artışın arkasında Tesla sahiplerinin araçlarını elden çıkarmak istemesi ve Elon Musk’ın siyasi faaliyetlerine yönelik artan tepki olduğu ifade ediliyor.
CarGurus adlı otomobil satış platformunun verilerine göre, ikinci el Tesla’ların fiyatı son yıllarda düşüş eğiliminde. Özellikle Elon Musk’ın Trump yönetimiyle bağlantılı çalışmaları sonrası bu düşüş daha da hız kazandı. Ortalama bir ikinci el Tesla, şu anda piyasadaki diğer elektrikli araçlara göre yaklaşık 10 bin dolar daha düşük fiyata alıcı buluyor.
Cox Automotive’ten bir sözcü Business Insider’a yaptığı açıklamada, Mart ayındaki rekor seviyedeki ikinci el Tesla ilanlarının iki temel nedene dayandığını belirtti:
“İlk olarak, 2021-2023 yılları arasında Tesla'nın hızla büyümesiyle birlikte pazara çok daha fazla araç girdi. Bu araçların şimdi ikinci el piyasasında yer alması beklenen bir durum” dedi.
İkinci faktör olarak ise Elon Musk’ın yeni görevine dikkat çekildi: “Musk’ın yüksek profilli yeni görevi DOGE yöneticiliği ve başkan danışmanlığı bazı kullanıcılar ve alıcılar üzerinde etkili oluyor.”
ÜRÜN GAMI YAŞLANDI
Cox Automotive Sanayi İçgörüleri Direktörü Stephanie Valdez Streaty, Mart ayının başında yaptığı değerlendirmede Tesla’nın Musk kaynaklı marka imajı zararının ötesinde, artan rekabet ve ürün gamının yaşlanması gibi zorluklarla da karşı karşıya olduğunu söyledi.
Valdez Streaty “Elon Musk’ın markaya etkisi yadsınamaz. Onun davranışları hem marka algısını hem de satışları etkiliyor. Tesla’nın bu kritik dönemi başarıyla atlatıp atlatamayacağı zamanla belli olacak” ifadelerini kullandı.
Tesla önümüzdeki aylarda iki büyük lansmanla toparlanmayı hedefliyor. Şirket, yılın ilk yarısı bitmeden “daha uygun fiyatlı” yeni bir modelin üretimine başlamayı planlıyor. Haziran ayında ise Austin, Teksas’ta robotaksi hizmetinin lansmanı yapılacak.