İşleri kötü giden Nusret marka davasını da kaybetti
Salt Bae lakaplı işletmeci Nusret Gökçe, 'SALT' markasını yasaklatma girişimini kaybetti.
Salt Bae lakaplı ünlü restoran işletmecisi Nusret Gökçe, iki yıldır sürdürdüğü “SALT” kelimesinin kullanımına yönelik marka davasını kaybetti
Birleşik Arap Emirlikleri merkezli Find Salt Owned By Independent Restaurants Management OPC adlı şirket, 2023 ve 2024 yıllarında burger restoranı için “SALT” ibaresini içeren marka başvuruları yapmıştı. Nusr-Et’in bağlı olduğu İstanbul merkezli şirket D Et ve Et Ürünleri Gıda Pazarlama Ticaret A.Ş., bu başvuruların kendi markasıyla karışıklığa yol açacağını iddia ederek itirazda bulundu.
NUSRET'İN DELİLLERİ YETERSİZ BULUNDU
Nusr-Et’in avukatları Forresters IP, Nusret’in ününü gösteren toplam 60 sayfalık gazete kupürleri sundu.
Ancak Birleşik Krallık Fikri Mülkiyet Ofisi’nden (IPO) duruşma memuru Suzanne Hitchings, delillerin “tamamen basın haberlerinden oluştuğunu” ve “odaktan yoksun olduğunu” belirterek dosyayı eleştirdi.
Hitchings’in 21 sayfalık kararında şu ifadeler yer aldı: “Basında yer alan haberlerin hiçbirinde ‘Salt Bae’ bir ticari marka olarak kullanılmıyor. Yalnızca restoran zincirinin ardındaki ünlü şefi tanımlıyo.”
Hitchings, James Bond filmindeki “Dr. No” örneğini de vererek bir ismin popüler olmasının, başkalarının aynı kelimeleri ticarette kullanamayacağı anlamına gelmediğini vurguladı.
Mahkeme, Nusret’in itirazını reddederek başvuruların önünü açtı. Kasım ayında verilen kararla Nusr-Et’in hukuki masrafları ödemesine de hükmedildi.
Bu süreç, Salt Bae’nin son dönemde yaşadığı ticari sıkıntıların ardından geldi. Geçen ay, zincirin Londra şubesinin 5,4 milyon sterlin zarar açıkladığı ortaya çıkmıştı.