Kalkıştan hemen sonra düşmüştü... Uçak kazasında dikkat çeken bulgu

Hindistan'da 270 kişinin ölümüne yol açan Air India uçağında, düşmeden önce acil güç sisteminin çalışmaya başladığı ortaya çıktı.

Hindistan'da geçen hafta kalkıştan saniyeler sonra yerleşim yerine düşerek patlayan Boeing 787 Dreamliner uçağında, düşmeden önce acil güç sisteminin çalıştığı tespit edildi.

Hindistan’ın Ahmedabad kentinde düşen Air India uçağında bulunanlardan yalnızca bir kişi hayatta kalmıştı. Uçağın düştüğü yerleşim yerindekiler dahil en az 270 kişi hayatını kaybetti.

İncelemelere göre, acil durumlarda devreye giren güç sisteminin kazadan önce çalıştığı tespit edildi. Bu durum, uçağın kalkışı sırasında motorlarında ya da diğer hayati sistemlerinde sorun yaşanmış olabileceği ihtimalini gündeme getirdi.

Kazaya ilişkin ön bulgulara göre, Boeing 787 Dreamliner tipi uçakta bulunan ram air turbine (RAT) adlı acil güç jeneratörü, uçuş sırasında devreye girmişti. Bu sistem, uçağın gövdesinin altından çıkan küçük bir pervane ile çalışıyor ve normalde yalnızca her iki motor da devre dışı kaldığında ya da üç hidrolik sistemin tamamında basınç kaybı olduğunda otomatik olarak açılıyor.

Uzmanlar, RAT sisteminin aynı zamanda pilotlar tarafından manuel olarak da devreye sokulabileceğini ve bunun genellikle çift motor arızası şüphesinde yapıldığını belirtiyor.

Havacılık güvenliği uzmanı Anthony Brickhouse, "Ticari havacılıkta iki motorun birden arızalanması son derece nadirdir. Günümüz motorları oldukça güvenilir" dedi.

'UÇAK HAVADA DONDU'

Uçuş takibi verilerine göre, Air India’nın 171 sefer sayılı uçağı, kalkıştan sonra 625 fit (yaklaşık 190 metre) yüksekliğe ulaştıktan yalnızca 50 saniye sonra sinyal göndermeyi durdurdu. O esnada hava koşulları açık ve uygun durumdaydı. Kokpitten gelen acil durum çağrısının ardından yapılan temas girişimlerine ise yanıt alınamadı.

Kazadan sağ kurtulan tek kişi olan Viswashkumar Ramesh, Hindistan devlet televizyonuna verdiği röportajda, kalkıştan kısa süre sonra uçağın havada birkaç saniyeliğine "donduğunu", ardından kabinde yeşil ve beyaz ışıkların yandığını, hemen ardından da uçağın tıp öğrencilerine ait yurda çarptığını söyledi.

Ramesh, acil çıkış kapısından kendini dışarı attıktan sonra uçağın dev bir alev topuna dönüştüğünü belirterek Hâlâ nasıl kurtulduğumu bilmiyorum,” dedi.

Kaza mahallindeki ilk incelemelerde, uçağın flapları ve kontrol yüzeylerinin kalkışa uygun şekilde ayarlandığı tespit edildi.

Hindistan Sivil Havacılık Bakanlığı, kazayla ilgili soruşturmanın sürdüğünü ve ilerleyen süreçte daha fazla bilgi verileceğini açıkladı.

Uçak kazası
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber