'Kaydırma' çağı kapanıyor: Flört uygulamalarında yeni dönem
Yıllarca sağa ya da sola kaydırmakla geçen dijital flört dönemi bitiyor. Yerini kullanıcıların ruh halini, ilgi alanlarını ve konuşma tarzlarını analiz eden yapay zeka eşleştiriciler alıyor.
ABD'de dijital flört dünyası yeni bir dönüşümden geçiyor. Bazı kullanıcılar Tinder ve Hinge gibi flört uygulamalarından sonuç alamayınca bu kez yapay zeka destekli flört uygulamalarına başvurmaya başladı.
Amerikan gazetesi New York Times'ın haberine göre artık internet kullanıcıları, flört uygulamalarından aylık üyelikler almak yerine ruh hallerini, ilgi alanlarını ve konuşma tarzlarını analiz ederek uygun partnerler bulmaya çalışan yapay zeka destekli çöpçatanlara yöneliyor.
Tinder ve Hinge'in çatı şirketi Match Group'un yöneticilerinden Hesam Hosseini, gazeteye verdiği demeçte yapay zekanın flört endüstrisindeki bir sonraki büyük teknolojik sıçrama olabileceğini söylüyor.
UMUTSUZLUK DÖNGÜSÜ
Tinder, Bumble ve Grindr gibi uygulamalar kullanıcı memnuniyetindeki azalış ve abonelik gelirlerindeki azalma nedeniyle zor günler geçiriyor.
Bumble son bir yılda ücretli kullanıcılarının yüzde 9'unu, Match Group ise yüzde 5'ini kaybetti. Oysa bu şirketlerin gelirlerinin yüzde 97'si cüzi miktarlarda ödeme yapan kullanıcılarından geliyor.
Şirketlerin hisse değerleri de çakıldı: Match Group 2021'e kıyasla yüzde 80, Bumble ise yüzde 90 değer kaybetti.
Uzmanlar bu durumu "umutsuzluk döngüsü" olarak adlandırıyor. Kullanıcılar uygulamaları indiriyor, bir süre sonra sıkılıp siliyor, sonra yeniden yükleyip şansını tekrar deniyor.
ŞİMDİ YAPAY ZEKA DEVREDE
Büyük platformlar yapay zekâyla yeniden doğmaya çalışıyor. Örneğin Tinder, kullanıcı fotoğraflarını analiz eden "Chemistry" adlı yapay zeka eşleştirme sistemini test ediyor.
Hinge algoritmasını üretken yapay zeka ile yeniden yapılandırarak eşleşmeleri yüzde 15 oranında artırdı. Bumble da bu yıl bitmeden kendi yapay zeka destekli eşleşme uygulamasını çıkarmayı planlıyor.
Bazı uygulamalar yapay zeka flört koçu gibi daha ileri teknolojileri test ediyor. Hatta yapay zeka botlarının birbirleriyle çıkıp kullanıcılar için rapor hazırlaması bile konuşuluyor.
Öte yandan bu girişimlerin başarılı olup olmadığına dair henüz resmi bir veri bulunmuyor.
SEKTÖR YENİDEN YAPILANIYOR
Flört devi Match Group, geçen kış Zillow’un kurucusu Spencer Rascoff'u CEO olarak atadı. Bumble'ın kurucusu Whitney Wolfe Herd da geçen yıl ayrıldığı şirkete bu sene geri döndü.
Öte yandan özel sermaye devleri Francisco Partners ve Permira, Bumble ve Grindr gibi uygulamaları satın alarak Match Group'a rakip bir portföy oluşturmak istiyor.