Konteyner kahveciler Starbucks’a meydan okuyor

ABD’de kahve pazarında arabalı servis zincirleri hızla büyüyor. Dutch Bros ve 7 Brew gibi markalar agresif yatırımlarla öne çıkarken, Starbucks müşteri kaybına karşı yeni konseptlerle yanıt arıyor.

ABD’de kahve tüketiminde arabalı servis zincirleri hızla öne çıkıyor.

Dutch Bros, 7 Brew, Scooter’s Coffee ve diğer markalar konteyner büyüklüğündeki dükkanlarla yayılırken, Starbucks müşteri kaybına karşı “geleceğin kahve evi” konseptine yöneliyor.


KÜÇÜK DÜKKANLAR, HIZLI SERVİS

ABD yollarında giderek daha fazla görülen konteyner büyüklüğündeki kahve dükkanları, müşterilere arabadan inmeden hızlı servis sunuyor.

Scooter’s, 7 Brew ve Biggby Coffee gibi zincirler, mutfak alanı 35 metrekareyi bulmayan şubelerde saniyeler içinde kahve hazırlayarak özellikle pandemi sonrası dönemde büyük bir popülerlik kazandı.

Sektör verilerine göre ABD’de kahve alan tüketicilerin yüzde 59’u tercihini bu tür dükkanlardan yana yapıyor.

YENİ ZİNCİRLER YÜKSELİRKEN STARBUCKS GERİLİYOR

Starbucks yıllardır “kahve evi” konseptiyle sektörde liderdi.

Ancak son yıllarda Dutch Bros’un hisse değerinde %64’lük artış görülürken Starbucks hisseleri %14 geriledi.

7 Brew, 2021’den bu yana 480’den fazla şube açarken, Scooter’s beş yılda üç kat büyüyerek 900 noktaya ulaştı. Rekabete ayak uydurmakta zorlanan Starbucks ise yüzlerce şubesini kapatacağını duyurdu.

Drive-thru da denilen arabalı servis modeli, düşük maliyetli ve küçük alan gerektiren yapısıyla yatırımcıların ilgisini çekiyor.

Biggby’nin 35 m²’lik prefabrik yapıları yaklaşık 950 bin dolara kurulabilirken, ortalama yıllık satış 747 bin doları buluyor. 7 Brew’de ise yatırımlar daha yüksek olsa da yıllık ortalama satış 2 milyon dolara kadar çıkıyor. Black Rock Coffee Bar ise “90 saniyede kahve” hedefiyle büyüme planlarını sürdürüyor.

Starbucks
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber