Krizdeki Nissan şalter indirmeye hazırlanıyor

Japon otomotiv devi Nissan, yeniden yapılanma ve maliyet düşürme planı kapsamında Japonya’daki iki fabrikasının yanı sıra dört ülkedeki üretim tesislerini kapatmayı değerlendiriyor.

Nissan Motor Co., yeniden yapılanma ve maliyet azaltma stratejisi çerçevesinde Japonya’daki iki fabrikasını ve dört farklı ülkedeki üretim tesislerini kapatmayı planlıyor. Yomiuri gazetesi ve diğer Japon basın organlarının isimsiz kaynaklara dayandırdığı haberlere göre, Japonya’daki Oppama ve Hiratsuka’daki fabrikaların kapatılması gündemde.

Söz konusu tesisler, Nissan’ın üretim iştiraki olan Nissan Shatai Co. tarafından işletiliyor ve şirketin Japonya’daki toplam üretiminin yaklaşık yüzde 30’unu oluşturuyor. Her iki fabrika da Tokyo’nun güneyindeki Kanagawa bölgesinde yer alıyor; bu bölge aynı zamanda Nissan’ın genel merkezine de ev sahipliği yapıyor.

Nissan, son yıllarda küresel satışlarında ve kârlılığında ciddi düşüşler yaşarken, Çin’in hızla büyüyen elektrikli araç sektörüyle rekabette zorlanıyor. Şirket, özellikle ABD pazarında ivme kaybederken; eskiyen ürün gamı, yüksek bayi teşvikleri ve artan borç yüküyle mücadele ediyor.

Geçtiğimiz günlerde şirket, dünya genelinde yedi üretim tesisini kapatacağını açıklamış, ancak bu tesislerin hangi ülkelerde olduğunu belirtmemişti. Ayrıca 20 bin kişilik bir işten çıkarma planı da gündeme gelmişti. Bu önlemlerle birlikte Nissan, toplamda 500 milyar yen (yaklaşık 3,4 milyar dolar) tutarında bir maliyet tasarrufu hedefliyor. Açıklama, Nissan’ın tarihindeki en büyük yıllık zararlardan birini duyurmasının ardından geldi.

BAŞKA FABRİKALAR DA VAR

Yomiuri’nin haberine göre, küresel çapta Meksika’daki iki fabrikanın yanı sıra Hindistan, Arjantin ve Güney Afrika’daki üretim faaliyetlerinin de sonlandırılması gündemde.

Ancak Nissan’dan yapılan açıklamada, bu yöndeki haberlerin “spekülatif” olduğu ve şirket tarafından doğrulanmadığı ifade edildi. Nissan Shatai de benzer şekilde, “Fabrikalarımızın kapatılacağı yönündeki haberler spekülasyondan ibarettir. Bu bilgi şirketimiz tarafından açıklanmamış ve gerçeği yansıtmamaktadır” açıklamasında bulundu.

Öte yandan, yılın başlarında Nissan ile Honda arasında gerçekleşmesi beklenen birleşme görüşmeleri başarısızlıkla sonuçlanmış, bu durum Nissan’ın eski CEO’sunun görevden alınmasına neden olmuştu. Nisan ayında göreve gelen yeni CEO Ivan Espinosa, verdiği bir röportajda şirketin dış bir ortak olmadan yeniden ayağa kalkabileceğini belirterek, “Şirketin boyutunu sıfırlıyoruz” dedi.

Kapatılması gündemde olan Oppama tesisi, Nissan’ın elektrikli araç üretiminde önemli bir rol oynuyor ve yıllık 240 bin araç üretim kapasitesine sahip. Hiratsuka’daki fabrika ise ticari araç üretimi yapıyor ve yıllık kapasitesi 150 bin adet.

Eğer Oppama tesisi kapatılırsa, bu durum Nissan’ın 2001 yılından bu yana Japonya’daki ilk büyük fabrika kapanışı olacak.

Nissan
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber