Lüks tüketim Çin'e geri döndü
Çin’de lüks alışveriş yeniden canlanıyor. Ülkede lüks tüketim talebi aylardır süren durgunluğun ardından toparlanma sinyalleri veriyor. Prada ve diğer markalar, 2026’ya kadar daha dengeli bir ortam bekliyor.
Prada, Coach, EssilorLuxottica ve Value Retail yöneticileri, aylardır süren zayıflığın ardından Çin’de lüks tüketim talebinin yeniden istikrar kazandığını belirtti.
Pandemi döneminde dünyanın en büyük lüks pazarı olma yolunda ilerleyen Çin, sonrasında keskin bir yavaşlama yaşamıştı. Yüksek genç işsizliği, uzun süren gayrimenkul krizi ve zayıflayan hanehalkı güveni, özellikle orta gelirli tüketicilerin harcamalarını baskılamıştı. Ancak bu yıl ülkede lüks tüketim yeniden canlandı.,
DEV ŞİRKETLER İSTİKRAR KAZANMAYA BAŞLADI
UBS’nin araştırmasına göre Burberry’nin Çin satışları geçen çeyrekte yüzde 3 artarak durağan büyüme beklentilerini aştı.
İsviçre merkezli lüks üreticisi Richemont ise Çinli müşterilere satışların “yatay” seyrettiğini açıkladı. Bu da önceki çift haneli düşüşlere kıyasla belirgin bir iyileşme anlamına geliyor. UBS ayrıca Richemont’un Asya-Pasifik bölgesinde yüzde yüzde 10 büyüme kaydettiğini ve yıl sonuna doğru ivmenin güçlendiğini belirtti.
Lüks devi LVMH de toparlanma sinyalleri verdi. Şirket geçen ay üçüncü çeyrekte %1 büyüme açıkladı; bu, yılın ilk pozitif çeyreği oldu. CFO Cécile Cabanis, “Çin ana karası üçüncü çeyrekte pozitife döndü” dedi.
Paris’te düzenlenen JPMorgan Küresel Lüks ve Markalar
Konferansı’nda konuşan Prada CFO’su Andrea Bonini, şirketin
“temkinli iyimser” olduğunu vurguladı. Bonini, “Gerçekten bir
istikrar görüyoruz. Bu sektörün yapısal trendleri hâlâ mevcut ve
Çin’de de devam ediyor” dedi.
Öte yandan Prada yönetimi ise pandeminin ardından yaşanan
dalgalanmaların etkisinin ancak 2026’da daha “normalleşmiş” bir
zemine oturabileceğini öngörüyor.