McKinsey’den yapay zekâ hamlesi: 200 çalışan kovuldu

McKinsey, yapay zekâ kullanımını artırırken küresel ölçekte 200 teknoloji çalışanını işten çıkardı. Şirket, önümüzdeki iki yıl içinde farklı birimlerde ek küçülmelere gidebileceğini duyurdu. Rakipler de yeniden eğitilemeyen personeli azaltarak yapay zekâ odaklı iş modeline geçiyor.

Danışmanlık devi McKinsey, yapay zekâ kullanımını artırma stratejisi kapsamında geçtiğimiz hafta küresel ölçekte yaklaşık 200 teknoloji çalışanını işten çıkardı. Şirket, önümüzdeki iki yıl içinde farklı fonksiyonlarda ek küçülmelere gidilebileceğini değerlendiriyor.

McKinsey sözcüsü yaptığı açıklamada, “Yapay zekâ bize ve müşterilerimize eşi görülmemiş fırsatlar sunuyor. Profesyonel destek fonksiyonlarımızı daha verimli ve etkili hale getirmek için bu teknolojiden yararlanıyoruz” dedi.

Yaklaşık 40 bin çalışanı bulunan McKinsey’nin Küresel Yönetici Ortağı Bob Sternfels, müşteriyle doğrudan temas eden pozisyonlara yatırım yapmaya devam edeceklerini, ancak diğer alanlarda yapay zekâ sayesinde daha az personele ihtiyaç duyacaklarını vurguladı.

DANIŞMANLIK VE BANKACILIK SEKTÖRÜNDE YAYILIYOR

Sektördeki rakipler de benzer adımlar atıyor. Accenture, ABD’de federal harcamalardaki kesintilerin büyümeyi yavaşlatacağını öngörürken, yeniden eğitilemeyen çalışanlarını işten çıkararak yapay zekâya dayalı iş modeline yöneliyor.

Yapay zekâ dalgası yalnızca danışmanlık sektörünü değil, bankacılığı da sarsıyor.

Bloomberg Intelligence’a göre küresel bankalar önümüzdeki 3 ila 5 yılda 200 bin kişiyi işten çıkarabilir.

JPMorgan CEO’su Jamie Dimon, bazı işlerin ortadan kalkmasına rağmen yapay zekânın verimlilik ve maliyet avantajlarıyla büyük fırsatlar sunduğunu savunuyor. Citigroup ise teknolojinin 2028’e kadar bankacılık sektörüne 170 milyar dolar ek gelir sağlayabileceğini öngörüyor.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber