Mercedes'e Çin şoku

Mercedes-Benz’in Çin’deki üçüncü çeyrek araç teslimatları yıllık yüzde 27 düştü. Lüks harcamalardaki durgunluk ve BYD ile Xiaomi gibi yerli üreticilerin agresif elektrikli araç hamlesi Alman markayı zorluyor.

Mercedes-Benz Group AG, yılın üçüncü çeyreğinde Çin’deki teslimatlarında yüzde 27 düşüş yaşadı.

Ülkede lüks tüketime yönelik harcamalar zayıf kalırken, BYD ve Xiaomi gibi yerli üreticiler, teknolojik özellikleri zengin ve uygun fiyatlı elektrikli araçlarıyla pazarın hâkimiyetini ele geçiriyor.

Bu zayıf performans, markanın küresel satışlarını da aşağı çekti. Mercedes’in dünya genelindeki otomobil teslimatları söz konusu dönemde yüzde 12 geriledi.

Şirketin ABD’deki teslimatları da yüzde 17 oranında azaldı. ABD Başkanı Donald Trump’ın gümrük vergileri konusundaki belirsiz adımları, ithal araçlara olan talebi sınırladı.

ALMAN MARKALAR ÇİN’DE PAY KAYBEDİYOR

Mercedes yalnız değil. Alman rakipleri BMW AG ve Porsche AG de dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin’de sert rekabet ve düşen fiyatlar nedeniyle zayıf satışlarla karşı karşıya.

Yerli üreticilerin hızlı yükselişi, bu markaların kâr marjlarını daraltıyor ve fiyat baskısını artırıyor.

Daha fazla bilgi: Porsche, elektrikli araç hedeflerini küçülttükten sonra tarihinin en büyük borsa düşüşünü yaşadı.

ELEKTRİKLİ MODELLERDE KARIŞIK TABLO

Mercedes’in elektrikli CLA sedan modeline olan güçlü talep, markanın elektrikli araç satışlarını bir önceki çeyreğe göre yüzde 22 artırdı. Ancak yıllık bazda gönderimler sabit kaldı.

Markanın amiral gemisi olarak konumlandırdığı EQS ve EQE sedan modelleri ise beklentilerin altında kaldı. Mercedes-Benz Vans, üçüncü çeyrekte 83 bin 800 araç sattı.

Bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8 düşüş anlamına geliyor. Ancak markanın elektrikli van satışları neredeyse ikiye katlanarak 8 bin 600 adede ulaştı ve segmentte umut verici bir büyüme kaydedildi.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber