Öğrenci projesiydi, değeri 68 milyar dolara çıktı
Brown Üniversitesi’nde bir öğrenci projesi olarak başlayan Figma, New York Borsası’ndaki ilk işlem gününde yüzde 250 değer kazanarak 68 milyar dolarlık piyasa değerine ulaştı. Adobe’nin 2022’deki 20 milyar dolarlık satın alma girişimi ise bu başarı karşısında gölgede kaldı.
15 yıl önce Brown Üniversitesi’nde bilgisayar mühendisliği öğrencisi olan Dylan Field’in kurduğu Figma, New York Borsası’nda (NYSE) gerçekleştirdiği halka arzla teknoloji dünyasında büyük ses getirdi. Şirketin hisseleri ilk işlem gününde yüzde 250 artış göstererek, son dört yılın en büyük ABD merkezli girişim sermayesi destekli teknoloji halka arzı oldu.
YATIRIMCI AKINI VE REKOR DEĞERLEME
Figma hisselerine olan yoğun talep nedeniyle birçok yatırımcı yalnızca sınırlı sayıda hisse alabildi. Hisselerdeki sert hareketlilik nedeniyle işlemler geçici olarak durduruldu. İlk gün kapanış fiyatı 115,50 dolar olan Figma, yaklaşık 68 milyar dolarlık bir piyasa değerine ulaştı. Bu rakam, Adobe’nin 2022 yılında önerdiği 20 milyar dolarlık satın alma teklifinin üç katından fazla.
BİR ÖĞRENCİ PROJESİNDEN DEV ŞİRKETE
Figma’nın temelleri, Dylan Field ve o dönem Brown Üniversitesi’nde asistan olan Evan Wallace’ın tarayıcı teknolojileri üzerine yaptığı çalışmalarla atıldı. 2012 yılında Field, üniversiteyi bırakıp girişimine odaklanmak üzere Thiel Fellowship kapsamında 100 bin dolarlık hibe aldı. Bu destekle birlikte Figma’nın temelleri atıldı.
YAVAŞ AMA KARARLI BÜYÜME STRATEJİSİ
Field ve Wallace, ürünlerini piyasaya sürmeden önce iki yıl boyunca yoğun bir geliştirme süreci yürüttü. 2016 yılında halka açık olarak tanıtılan Figma, kısa sürede tasarım dünyasında “Google Docs’un tasarım versiyonu” olarak anılmaya başlandı. 2018’de 115 milyon dolar değerlemeye ulaşan şirket, pandemi döneminde hızla büyüdü. 2021’deki değerlemesi 10 milyar dolara ulaştı. Aynı yıl Wallace şirketten ayrıldı.
ADOBE ANLAŞMASI İPTAL EDİLDİ
2022 yılında Adobe, Figma’yı 20 milyar dolara satın almak istediğini duyurdu. Ancak düzenleyici engeller nedeniyle anlaşma 2023’te iptal edildi. Adobe, anlaşmanın bozulması nedeniyle Figma’ya 1 milyar dolarlık tazminat ödedi.
2024 yılında 749 milyon dolar gelir elde eden Figma, bu rakamla bir önceki yıla göre yüzde 48 büyüme kaydetti. 2025’in ilk çeyreğinde ise gelirler yüzde 46 oranında arttı. Şirketin aylık aktif kullanıcı sayısı 13 milyona ulaşırken, Fortune 500 listesindeki şirketlerin yüzde 95’i Figma’yı kullanıyor.
33 yaşındaki Dylan Field, halka arz sonrası yaptığı açıklamada, “Bu sadece bir başlangıç. Figma’nın en yenilikçi günleri henüz gelmedi” ifadelerini kullandı.