Otomotiv dünyası bunu konuşuyor: Konsolda dokunmatik ekran güvenli mi?

Son dönemde üretilen birçok otomobilin konsolunda dokunmatik ekran kullanılırken, otomotiv dünyasında da yeni bir tartışma alevlendi.

Otomotiv dünyası, son dönemde araç içlerinde yoğun olarak kullanılan dokunmatik ekranları tartışmaya başladı...

Birçok otomotiv şirketinin konsollarda uyguladığı ve Tesla'nın elektrikli otomobili Model S aracıyla popülerleşen konsollardaki dokunmatik ekranlarının güvenli olmadığı ve sürücünün dikkatini dağıtabildiğine yönelik tartışmalar alevlendi.

Bazı şirketlerin dokunmatik ekran yerine manuel kumanda ve konsollara geri dönüş yaptığı ve fütüristik ileri teknolojik sistemleri geride bıraktığı belirtilirken dokunmatik ekrana karşı çıkanlar ise, "Eğer akıllı telefonlar kullanım sırasında sürücünün dikkatini dağıtıyor ve tehlikeliyse konsollar da tehlike unsurudur" iddiasını ortaya attı.

Dokunmatik ekrana karşı olanlar, "Fiziksel tuşlar ve ayarları sürücü el yordamıyla bulabilirler ya da daha kısa sürede nerede olduğunu öğrenebilirler. Fakat dokunmatik ekranlarda fiziksel bir geri bildirim ve hissiyat olmadığı için bunu yapmak zorlaşır. Bir ekranda birden çok özellik olabilir ve dolayısıyla alt menülere geçmek zor olabilir" yorumunu yaptı.

"MANUEL AYARLAR DAHA HIZLI"

Saygın dergilerden The Economist, 2022 yılında İsveç menşeili bir otomotiv dergisi Vi Bilagare'nin bir araştırmasını mercek altına aldı. Araştırmada katılımcılardan 110 kilometre hızla giderken radyo frekansını değiştirmeleri ya da sıcaklığa bakmaları gibi basit görevler istenirken, 11 aracın konsolunda dokunmatik ekran yer alırken bir araçta ise gerçek tuşlar ve ayarlar yer aldı. Eski tarz konsola sahip aracı kullanan kişinin daha hızlı bir şekilde istenilen görevleri yerine getirdiği de belirtildi.

Eski konsola sahip araçta sürücü istenilen görevi 10 saniyede yaparken en kötü performansı gösteren modern aracın kullanıcısı ise 45 saniyede ancak görevi yapabildi.

The Economist, benzer araştırmaların başka ülkelerde de yapıldığına dikkat çekerek, dokunmatik ekranların risk unsuru yaratabileceğinin altını çizdi.

Öte yandan Euro NCAP gibi güvenlik derecelendirme kuruluşunun da bu konuda bazı değişiklikler yaptığı belirtildi.

Kurum, yeni kurallar uyarınca, sinyal lambaları ya da ön cam silecekleri gibi belirli önemli işlevleri gerçek kumanda ve kollarla kontrol edilmedikçe hiçbir otomobilin tam beş yıldızlı puan alamayacağını duyurdu. Euro NCAP'in güvenlik kurallarının yasal olarak bağlayıcılığı bulunmazken, otomobil üreticileri ise bu derecelendirmeleri bir pazarlama unsuru olarak kullanıyor.

Otomobil Elektrikli otomobil
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber