Porsche ilk kez zarar açıkladı

Lüks otomobil üreticisi Porsche AG, halka açıldığından bu yana ilk kez zarar etti. Şirket, elektrikli araç yatırımlarını küçültmesi, Çin pazarındaki durgunluk ve ABD’nin uyguladığı tarifeler nedeniyle yılın üçüncü çeyreğinde 966 milyon euro işletme zararı bildirdi.

Alman lüks otomobil üreticisi Porsche AG, halka arzından bu yana ilk kez çeyreklik zarar açıkladı. Şirket, 2025’in dip nokta olacağını öngörüyor.

Porsche, Temmuz-Eylül döneminde 966 milyon euro işletme zararı bildirirken, bu sonuçta elektrikli araç planlarının ertelenmesi ve kendi batarya üretim programının iptali etkili oldu. Ayrıca, Çin pazarındaki talep daralması ve ABD’nin uyguladığı ithalat tarifeleri de gelirleri olumsuz etkiledi.

ABD TARİFELERİ MALİYETİ ARTIRIYOR

Porsche Mali İşler Direktörü Jochen Breckner, ABD tarifelerinin şirkete bu yıl yaklaşık 700 milyon euroya mal olacağını açıkladı. Breckner, ek maliyetleri dengelemek için ülkede yeni fiyat artışları planladıklarını söyledi.

Analistler, üçüncü çeyrek zararının beklentilerin altında olduğunu belirtiyor. Citi’den Harald Hendrikse liderliğindeki analistler, 2026’dan itibaren kârlılığın yeniden artabileceğini öngörüyor. Bloomberg Intelligence analisti Michael Dean, şirketin faaliyet kâr marjının yüzde 10’a yakın olduğunu belirtti.

ELEKTRİKLİ ARAÇ STRATEJİSİ GÖZDEN GEÇİRİLİYOR

Elektrikli araçlara yönelik talebin zayıflaması ve tedarik zincirindeki aksaklıklar, Porsche’yi stratejik değişikliklere zorladı. Yalnızca elektrikli olarak planlanan yeni SUV serisi, artık benzinli ve hibrit seçeneklerle sunulacak. Şirket, yönetim kurulunun büyük bölümünü değiştirdi ve maliyetleri kısmak için yeniden yapılanma süreci başlattı.

Ocak ayında CEO Oliver Blume, yeniden yapılanma görevini eski McLaren CEO’su ve eski Porsche yöneticisi Michael Leiters’e devredecek. Leiters’in SUV konusundaki deneyimi, şirketin Cayenne ve Macan modellerinde yakaladığı başarıyı sürdürmesi açısından kritik görülüyor.

ABD, PORSCHE’NİN YENİ ANA PAZARI OLDU

ABD, son dönemde Çin’i geride bırakarak Porsche’nin en büyük pazarı haline geldi. Ancak şirketin ülkede üretim tesisi bulunmaması, tüm araçların Avrupa’dan ithal edilmesini gerektiriyor. Bu durum, Trump yönetiminin yüzde 15’lik ithalat tarifeleri nedeniyle maliyetleri artırıyor. Bloomberg’in haberine göre, Porsche ABD’de kendi modellerinden birini monte etme seçeneğini değerlendiriyor.

Almanya Porsche
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber