Rekabet kızıştı, BYD frene bastı

Reuters'ın iddiasına göre Çinli elektrikli otomobil devi BYD, bu yıl için satış hedefini yüzde 16 düşürerek 4,6 milyon adete çekti. Rekabetin arttığı Çin pazarında büyüme ivmesini kaybeden şirketin satış hedefi analist tahminlerinin de altında kaldı.

Çinli elektrikli otomobil üreticisi BYD, bu yıl için için satış hedefini yüzde 16 düşürerek 4,6 milyon adete indirdi.

Şirket son beş yılın en düşük büyümesini kaydetmeye hazırlanırken satış hedefinin aşağı revizyonu, diğer gelişmelerle birlikte şirketin rekor hızlarda büyüdüğü dönemin sonuna geldiğine işaret etti.

BYD, mart ayında 2025 için satış tahminini 5,5 milyon adet olduğunu belirtmişti. Konu hakkında bilgi sahibi iki kaynak, hedefin şirket içi değerlendirmelerde birkaç kez aşağı yönlü revize edildiğini söyledi.

ÇİNLİ ŞİRKETLERLE REKABET ARTIYOR

Kaynaklar, revize edilen satış hedefinin üretim planlaması için geçen ay bazı tedarikçilerle paylaşıldığını belirtirken hedeflerin piyasa koşullarına göre değişebileceğini aktardı.

Kaynaklar, satış hedefinin düşürülmesinin gerekçesini belirtmedi. Ancak kaynaklardan birisi BYD'nin Çinli otomotiv şirketleri Geely Auto ve Leapmotor gibi şirketlerin artan rekabet gücünden etkilenmeye başladığını söyledi.

ANALİST TAHMİNLERİNİN DE ALTINDA

Yeni hedef son günlerde aşağı revize edilen analist tahminlerinin de altında kaldı. Deutsche Bank bu hafta yayımladığı raporda satış tahminini 4,7 milyon adet, Morningstar ise 4,8 milyon adet olarak belirlemişti.

BYD'nin, Çin'deki fabrikalarında üretimi azalttığını ve kapasite artırma planlarını ertelediği, haziranda Reuters tarafından ileri sürülmüştü.

Kaynaklar, temmuzda şirketin Avrupa piyasasına yönelik Macaristan'da kurduğu yeni tesisinde seri üretime geçme planını ertelediğini ancak Türkiye'deki fabrikasına öncelik vereceğini belirtmişti.

BYD
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber