Sıfır diye aldı, çıkmayan arıza kalmadı: Firma mahkemeyi de dinlemiyor
Bursa'da bir vatandaşın sıfır olarak aldığı araçta elektronik arızalar silsilesi meydana geldi. Araç sahibi hukuk mücadelesini iki kere kazandı ama firma aracı değiştirmiyor.
Bursa'nın Özlüce Mahallesi'nde oturan ve 15 yıldır otomotiv mühendisliği yapan Emre Çetin'in, Kasım 2019'da sıraya girerek satın aldığı araçla başı derde girdi. Aracı Mart 2020'de teslim alan vatandaş, daha 3 ay dolmadan aracın multimedya ekranı, gösterge paneli ve kişiselleştirme fonksiyonlarında sorun yaşamaya başladı.
ÖNGÖRÜLEMEYEN RİSKLER OLUŞTURUYOR
Defalarca servise giden araç, yazılım güncellemeleri ve parça değişimlerine rağmen düzelmedi. Yolda giderken ekran kapandı, airbag arızası verdi Aracın ekranı seyir halindeyken aniden kapanıyor, klima ve radyo kontrolleri devre dışı kalıyor, far ve stop lambaları dengesiz çalışıyor, geri görüş kamerası ve sensörler çalışmıyordu. Son olarak airbag arızası veren otomobilin, bilirkişi raporunda "öngörülemeyen problemler güvenlik riski oluşturuyor" ifadesi yer aldı.
'ÖZRÜ KABAHARTLERİNDEN BÜYÜK'
Tüketici Mahkemesi ve istinaf sürecini kazanan vatandaş lehine, üç kişilik bilirkişi heyeti aracın değişiminin gerekli olduğuna dair rapor hazırladı. İstinaf Mahkemesi 27 Mayıs kararı onayladı. Ancak üzerinden 3 ay geçmesine rağmen firma yeni aracı teslim etmedi.
Mağdur araç sahibi Emre Çetin "Sorunu kabul ettiler ama çözmediler. Fransa'daki merkeze bile ulaştım. Komik bir rakam teklif edip davadan vazgeçmemi istediler. 5 yıldır hayatımız kabusa döndü. Mahkemede bize yaptıkları savunmada 'araç arızalı ama kullanıma engel değil' dedi. Özrü kabahatlerinden büyük" diyerek tepkisini dile getirdi.