TikTok ve Instagram, televizyon uygulaması üzerinde çalışıyor
TikTok ve Instagram, YouTube’un TV uygulamasındaki başarısını örnek alarak televizyon izleme deneyimine yönelik uygulamalar geliştiriyor. Her iki platform da henüz yayıncılarla anlaşma yapmış değil.
YouTube’un TV uygulamasıyla yakaladığı başarı, sosyal medya devlerini harekete geçirdi. TikTok ve Instagram’ın, televizyon izleme deneyimine uygun yeni uygulamalar üzerinde çalıştığı bildirildi. The Information’ın haberine göre, bu uygulamalar YouTube TV’ye benzese de içerik yapısı farklı olacak.
YouTube TV’nin halihazırda yaklaşık 9,4 milyon abonesi bulunuyor. Bu başarı, Meta ve TikTok’u benzer bir adım atmaya yönlendirdi. Meta’nın yeni uygulamasında, Instagram Reels içeriklerinin öne çıkacağı belirtiliyor. Henüz yayıncılarla herhangi bir anlaşma yapılmadı.
TikTok ise son altı aydır televizyon uygulaması için daha yüksek prodüksiyon kalitesine sahip videolar üzerine çalışıyor. Şirket, 2021’de piyasaya sürdüğü TV uygulamasını fazla tanıtmamış ve bu yılın başlarında uygulamayı geri çekmişti.
RESMİ AÇIKLAMA YOK
Meta veya TikTok tarafından henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Ancak TikTok’un Küresel Ürün Operasyonları ve Çözümleri Başkanı David Kaufman, geçtiğimiz hafta Cannes Lions etkinliğinde yaptığı konuşmada, “Oturma odası kesinlikle bizim için yeni ve çok ciddiye aldığımız bir alan,” dedi.
Uzmanlara göre YouTube’un televizyon ekranlarında elde ettiği başarı, kısa videoların izlenme oranını da artırdı. eMarketer analisti Minda Smiley, “Bu sosyal ağlar, YouTube’un oturma odasında ne kadar başarılı olduğunu ve kendini en büyük yayıncılar arasında nasıl konumlandırdığını görüyor. Bu kadar geç kalmaları şaşırtıcı” dedi.