TikTok’tan “SkinnyTok” etiketine engel
TikTok, aşırı zayıflığı yücelttiği eleştirilerine maruz kalan “#skinnytok” etiketini aramalardan kaldırdı. Kullanıcılar artık bu etiketle arama yaptığında doğrudan ruh sağlığı destek kaynaklarına yönlendirilecek.
Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından TikTok, beden algısı ve yeme bozuklukları konularında eleştirilen “#skinnytok” etiketiyle ilgili önemli bir adım attı. Şirket, etiketi arayan kullanıcıların artık içeriklere ulaşamayacağını ve bunun yerine ruh sağlığıyla ilgili destek kaynaklarına yönlendirileceğini açıkladı.
TikTok’tan yapılan açıklamada, "#skinnytok" etiketinin zamanla sağlıksız kilo verme yöntemleriyle ilişkilendirildiği ve bu nedenle arama sonuçlarının engellendiği belirtildi.
UZMANLAR DESTEKLİYOR, ANCAK DAHA FAZLASI GEREKİYOR
Yeme bozukluklarıyla mücadele eden Beat adlı yardım kuruluşundan Tom Quinn, bu adımı memnuniyetle karşıladıklarını ancak bunun yeterli olmadığını vurguladı.
BBC'ye konuşan Tom Quinn "İçerik engellemeleri kullanıcılar tarafından çok kolay şekilde aşılabiliyor. TikTok ve diğer platformlar, sadece 'skinnytok' etiketiyle sınırlı olmayan zararlı içeriklere de müdahale etmeli" dedi.
‘SAĞLIKLI YAŞAM’ KILIFI ALTINDA ZARARLI MESAJLAR
ABD merkezli Ulusal Yeme Bozuklukları Birliği’ne göre, “#skinnytok” etiketi altında yarım milyondan fazla gönderi bulunuyor. Bu gönderiler, düşük kalorili tarifler, günlük diyet rutinleri ve egzersiz videoları gibi içerikleri kapsıyor.
Ancak uzmanlar, bu içeriklerin yüzeyde sağlıklı yaşam önerileri gibi görünse de gerçekte “zayıflığı yüceltip kilo almayı şeytanlaştıran” ve “yeme bozukluklarını teşvik eden” mesajlar içerdiğini belirtiyor.
FRANSA’DA ENDİŞE BÜYÜYOR
Fransa’da da bu trend ciddi endişe yaratmış durumda. Uzmanlar, özellikle gençlerin sosyal medyada maruz kaldığı içeriklerin, onları yeme bozukluklarına sürükleyebileceği konusunda uyarıyor.
Diyetisyen Carole Copti “Danışanlarım tamamen bu içeriklere kaptırılmış durumda. Haftada bir 45 dakikalık danışmanlık, TikTok’ta geçirilen saatlerle yarışamaz” diyor.
Fransa’nın dijitalleşmeden sorumlu bakanı da sosyal medya hesabından yaptığı açıklamayla, Avrupa’daki siyasi baskılar sayesinde “skinnytok’un sonunun geldiğini” ifade etti.
TİKTOK’TAN ÖNCEKİ ADIMLAR
TikTok, beden algısıyla ilgili daha önce de bazı adımlar atmıştı. Mart ayında kullanıcıları kilolu gösteren “chubby filter” adlı filtre de platformdan kaldırılmıştı.
Şirket, güvenlik önlemlerini düzenli olarak gözden geçirdiğini ve özellikle genç kullanıcıların hesaplarında içerik erişimini sınırlamaya devam ettiğini belirtti. TikTok, arama sonuçlarında sağlık uzmanlarına ait içeriklere ve bilgi kaynaklarına da öncelik verdiğini vurguladı.