Türkiye'de sürücüsüz taksi testleri başlıyor

Çinli teknoloji devi Baidu, sürücüsüz araç hizmeti Apollo Go'yu Avrupa'da ilk kez İsviçre'de ve Türkiye'de test etmeye hazırlanıyor.

Çinli teknoloji devi Baidu, sürücüsüz araç çağırma hizmeti Apollo Go'yu ilk kez Avrupa'da test etmeye hazırlanıyor.

Baidu, Apollo Go'yu piyasaya sürmek için İsviçreli PostAuto ile görüşüyor ve artan yerel rekabet nedeniyle Türkiye'de de pazara girmeyi hedefliyor.

Wall Street Journal'ın bugün kaleme aldığı bir habere göre Baidu, önümüzdeki aylarda İsviçre'de yerel bir kuruluş kurmayı planlıyor ve bu yılın sonuna kadar teknolojiyi test etmeye başlamayı hedefliyor. Habere göre şirket İsviçre'nin otobüs hizmeti sağlayıcısı PostAuto ile görüşmelerde bulunuyor.

PostAuto'nun ana kuruluşu olan Swiss Post, Reuters'e gönderdiği e-postada şu anda herhangi bir ortaklık ya da işbirliği kurmadıklarını belirtti.

WSJ'ye konuşan kaynaklara göre Baidu'nun ayrıca Apollo Go'yu Türkiye'de test sürüşlerini başlatmayı planladığı belirtildi.

Baidu'nun robotaksi hizmeti Apollo Go'nun sürücüsüz bir aracı, 19 Temmuz 2024'te Çin'in Wuhan kentinde bir yolun kenarına park etmiş başka bir Apollo Go robotaksisinin yanından geçiyor. Fotoğraf: REUTERS/Ethan Wang

YASAL DÜZENLEMELER İZİN VERMEYEBİLİR

Ancak otonom sürüş şirketleri teknolojilerini araç çağırma yoluyla paraya dönüştürmeye çalışan şirketin robot taksi hizmetleri Avrupa'da düzenleyici zorluklarla karşılaşabilir.

Şirketin robot taksi hizmeti Apollo Go, Çin'in birçok şehrinde faaliyet gösteriyor. Şirketin 400'den fazla araçtan oluşan en büyük filosu Çin'in orta kesimindeki Wuhan şehrinde bulunuyor.

TÜRKİYE'DE YASAL MI?

Türkiye'de otonom araçları düzenleyen bir mevzuat bulunuyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı otonom araçları düzenleyen "Tam Otonom Araçların Otonom Sürüş Sistemine İlişkin Motorlu Araçların Tip Onayı Hakkında Yönetmelik" Aralık 2024'te yayınlanmıştı.

Bu yönetmeliğe göre otonom sürüş yapacak otomobil, minibüs, kamyon ve benzeri ticari araçlar 3 ana kullanım durumunda faaliyet gösterebiliyor. Bunlar belirli bir alanda çalışan otonom araçlar (örneğin kampüs içi servis aracı), belirli güzergah ve durakları olan toplu taşıma araçları ve kendi kendine park edebilen araçlar (otopark sistemine entegre olabilir veya bağımsız çalışabilir) olarak düzenleniyor.

Robot
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber