Ünlü ismin yalanı ifşa olmuştu... Influencer'lara kayıt zorunluluğu geldi
İtalya’da ünlü sosyal medya fenomeni Chiara Ferragni’nin karıştığı “Pandoro Skandalı” sonrası influencer düzenlemesi yürürlüğe girdi. Uymayanlara büyük para cezaları uygulanacak.
İtalya hükümeti, ünlü sosyal medya fenomeni Chiara Ferragni’nin hayır amaçlı satışlarda dolandırıcılık yaptığı suçlamalarının ardından ülkenin önde gelen influencer’larına yönelik kapsamlı bir düzenlemeyi yürürlüğe koydu.
Ülkede moda ve sosyal medya dünyasının en tanınan isimlerinden Chiara Ferragni, 28 milyon takipçisine sattığı yüksek fiyatlı pandoro yılbaşı kekleri ve Paskalya yumurtalarının gelirlerini hayır kurumlarına bağışladığını söylemiş ancak bu parayı kişisel hesabına aktardığı belirlenmişti. “Pandoro-gate” olarak bilinen skandal, ülke gündemini sarsmıştı.
İtalya’nın iletişim düzenleme kurumu Agcom, bu ay yürürlüğe giren düzenleme kapsamında yarım milyondan fazla takipçisi olan ya da aylık 1 milyon görüntülenme alan tüm influencer’ların resmi bir kayıt sistemine girmesini zorunlu kıldı.
Kayıt sonrası influencer’lar ücretli reklam içeriklerini açıkça belirtmek ve gizli reklam uygulamalarından kaçınmak zorunda olacak. Ayrıca kumar, alkol, sigara ve cinsel içerik tanıtımı da yapamayacaklar.
Bu kurallara uymayanlara 100 bin ila 600 bin euro arasında para cezaları verilebilecek.
MİLYONLARCA EUROLUK PAZAR
Ferragni, Milano’da “nitelikli dolandırıcılık” suçlamasıyla yargılanıyor. 38 yaşındaki fenomen suçlamaları reddetse de davalar kapsamında 3,4 milyon euro ödedi.
Ferragni'nin ünlü rapçi Fedez ile olan evliliği de skandalın ardından sona erdi.
Skandal patladığından beri yaklaşık 1 milyon takipçi kaybetse de Ferragni hâlâ 28 milyon takipçiye sahip. Kasım ayında paylaştığı bir fotoğrafı 400 bin beğeni aldı.
İtalya'da geçen yıl influencer’ların markalardan aldığı reklam gelirinin 352 milyon euro olduğu tahmin ediliyor.