Ünlü şefin servetini yarı yarıya eriten skandal
Netflix programlarıyla ünlenen ve restoran zinciriyle halka arzda büyük ilgi gören Paik Jong-won, ürün etiketleme skandalı sonrası güven kaybı yaşadı. Hisseleri yüzde 57 değer kaybederken, ünlü şef medya kariyerine ara verdiğini duyurdu.
Güney Kore’nin en tanınan şeflerinden biri olan Paik Jong-won, sahibi olduğu The Born Korea restoran zincirinin hisse değerlerinde yaşanan sert düşüşle büyük servet kaybı yaşadı. Şirketin Kasım ayında gerçekleştirdiği halka arzla birlikte yüzde 60 hissesine sahip olan Paik’in serveti 245 milyar won’a (yaklaşık 174 milyon dolar) gerileyerek zirveye kıyasla yarı yarıya düştü.
The Born Korea, yaklaşık 2.900 şubesiyle ülkenin en büyük restoran zincirlerinden biri konumunda. Ancak şirket, bazı ürünleri yerli içerikmiş gibi yanlış etiketlemekle suçlandı. Vatandaşların başlattığı çevrimiçi dilekçeler sonrası polis soruşturması başlatıldı. Paik ve şirket yetkilileri kamuoyundan özür dilerken, şirketten geçen ay yapılan açıklamada, “Etik yönetim ve gıda güvenliğini en öncelikli konu haline getirerek iç sistem ve dış operasyonlarda köklü bir yeniden yapılanmaya gidiyoruz” denildi.
Şirket, 2024’ün ilk çeyreğinde bir önceki yıla göre yüzde 6,6 artışla 6,2 milyar won faaliyet kârı açıkladı. Aynı dönemde satışlar ise yüzde 2,6 artarak 110,7 milyar won’a ulaştı. Ancak bu rakamlar, hisse fiyatlarında yaşanan yüzde 57’lik düşüşü telafi etmeye yetmedi. Halka arzın ardından rekor seviyeye ulaşan hisseler, o günden bu yana sürekli düşüşte.
Paik Jong-won, “Güney Kore’nin Gordon Ramsay’i” olarak anılıyor ve Netflix’te yayınlanan Culinary Class Wars programıyla dünya çapında tanınmıştı. Ancak yaşanan güven kaybının ardından ünlü şef, yeni televizyon projelerini askıya aldığını ve restoran zincirine odaklanacağını duyurdu.
6.6 MİLYON ABONESİ VAR
1994 yılında kurulan The Born Korea, uygun fiyatlı menüleri ve gündelik yemek konseptiyle biliniyor. Şirket bünyesinde New Maul Restaurant, Hong Kong Banjum ve Paik’s Coffee gibi 25 farklı marka yer alıyor.
İtibarını yeniden kazanmak isteyen şirket, bu hafta başında tüm menülerinde geçici olarak %50 indirim kampanyası başlattı. Paik ise 6,6 milyon aboneye sahip YouTube kanalındaki içerikleriyle bilinirliğini sürdürse de, artık medyadan çekilerek asıl işine dönme kararı aldı.
Yaşananlar, ünlü isimlerin öne çıktığı halka arzlarda yatırımcılar için “anahtar kişi riski”nin ne kadar yüksek olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi.