Xiaomi'de iPhone telaşı: 15'ten 17'ye atladı
Xiaomi, bu ay piyasaya süreceği yeni amiral gemisi akıllı telefon serisiyle doğrudan Apple’ın iPhone modelleriyle rekabete hazırlanıyor. Şirket, “Xiaomi 17 Pro” ve “17 Pro Max” modelleriyle premium segmentte iddiasını güçlendirmeyi hedefliyor.
Çin merkezli Xiaomi, alışılmış lansman takvimini öne çekerek doğrudan 15 serisinden 17 serisine geçiş yaptı. Bu hamleyle Apple’ın iPhone isimlendirmesiyle paralel bir konumlandırma yapılırken, Xiaomi kurucusu ve CEO’su Lei Jun, “Artık Apple ile aynı kulvarda kıyaslanmak istiyoruz” dedi.
Apple’ın iPhone 17 serisi bu cuma küresel satışa çıkarken, Pro modelleri yenilenmiş tasarımla piyasaya sunulacak. Counterpoint Research verilerine göre Apple, 600 dolar ve üzeri fiyatlı premium segmentte küresel satışların yüzde 62’sini elinde bulunduruyor. Xiaomi’nin bu segmentteki payı düşük olsa da, yılın ilk yarısında satışlarını yüzde 55 artırmayı başardı.
Apple’ın iPhone Air modelinin Çin’de gecikmesi, Xiaomi’ye kendi iç pazarında daha güçlü bir rekabet fırsatı sunuyor. Xiaomi Başkanı Lu Weibing, Weibo paylaşımında, “Beş yıl önce premium stratejimizi Apple’ı örnek alarak başlattık. Apple hâlâ çok güçlü, ancak biz de aynı nesil ürünlerle bu rekabete hazırız” dedi.
UZUN YOLCULUK: UCUZDAN PREMIUM’A
Fiyat-performans odaklı telefon, bilgisayar ve ev aletleriyle tanınan Xiaomi, son yıllarda premium segmentte büyümek için önemli adımlar attı. Şirket ayrıca elektrikli araç pazarına yaptığı yatırımlarla dikkat çekiyor. Apple’ın vazgeçtiği bu alanda başarı yakalayan Xiaomi, Hong Kong borsasında işlem gören hisselerini üç katına çıkardı.