Yapay zeka nedeniyle her 100 çalışanından 16'sını kovacak
Portekiz’in önde gelen telekomünikasyon şirketlerinden Altice Portugal, yapay zeka ve otomasyon yatırımlarıyla birlikte yaklaşık 1.000 çalışanıyla yollarını ayırıyor.
Portekiz’in önde gelen telekom operatörlerinden Altice Portugal, yapay zeka ve otomasyon yatırımlarının bazı işlevleri gereksiz hale getirmesiyle birlikte yaklaşık 1.000 kişilik iş gücünü azaltma kararı aldı. Bu sayı, şirketin toplam çalışanlarının yaklaşık yüzde 16’sına denk geliyor.
Altice Portugal İşçileri Sendikası Başkanı Jorge Felix, temmuz ayında 800 çalışanın gönüllü ayrılık programına başvurduğunu, daha önce de 200 çalışanın işten çıkmayı kabul ettiğini açıkladı. Altice ise Portekiz'deki işten çıkarmalarla ilgili yorum yapmaktan kaçındı.
Felix, yaptığı açıklamada, “Altice’in artan otomasyon ve yapay zeka kullanımına uyum sağlaması gerektiğini inkâr edemeyiz. Bununla birlikte, maliyetleri düşürmek ve borç yükünü azaltmak zorunda. Tüm bu adımlar şirketi olası bir satış için daha cazip hale getiriyor” dedi.
REKABET KIZIŞTI, SATIŞ PLANI RAFA KALKTI
Bloomberg'de yer alan habere göre, Altice Portugal, son dönemde düşük maliyetli Romanya merkezli telekom şirketi Digi Communications NV’nin pazara girmesiyle artan rekabetle karşı karşıya kaldı. Ülkedeki ikinci büyük telekom şirketi NOS SGPS SA da bu baskıya karşı koyabilmek için mayıs ayında işten çıkarmalara gitmişti.
Altice Portugal’ın bağlı bulunduğu Altice International, geçtiğimiz yıllarda şirketi satmayı planlamış ancak bu girişim başarısız olmuştu. Grup CFO’su Malo Corbin, geçen yıl satış planlarını askıya almış olsa da, Portekiz biriminin bazı varlıklarının elden çıkarılması üzerinde çalışmaların sürdüğünü belirtmişti.
Satışı değerlendirilen varlıklar arasında mobil operatör MEO, Morgan Stanley altyapı birimiyle ortaklaşa sahip olunan fiber optik ağı Fastfiber ve bir veri merkezi yer alıyor. Bu hamlelerin, Altice’in Portekiz operasyonlarını sadeleştirip mali yapısını güçlendirmeyi amaçladığı belirtiliyor.