Yapay zekayı daha olumlu gösterecek: İşte Google'ın propaganda planı

Google, yapay zekayı daha olumlu bir perspektiften göstermek için kısa filmlere yatırım yapmaya başladı.

Ex Machina.

Stanley Kubrick, James Cameron ve Alex Garland gibi Hollywood'un önde gelen yönetmenleri yıllarca yapay zekayı "ölüm makinesi"ne dönüşebilecek bir düşman olarak gösterdi.

Steven Spielberg'in bu yönetmenlere kıyasla daha umutlu kalan 2001 yapımı "Yapay Zeka" filmi bile geleceğe dair kötümser bir görüşe sahipti.

Şimdi yapay zeka araştırmalarında önde gelen isimlerden biri olan Google, söz konusu teknolojinin "Terminatör," "2001: A Space Odyssey" ve "Ex Machina" gibi yapımlarda gösterilenden farklı bir bakış açısı sunmak istiyor.

İKİ FİLME YEŞİL IŞIK YAKILDI BİLE

Los Angeles Times'a göre şirket bunu yapmak için yapay zekayı daha olumlu gösterecek kısa filmlere yatırım yapmaya başladı. Google, "AI on Screen" (Yapay Zeka Ekranda) adlı girişiminde Santa Monica merkezli yetenek ve yapım şirketi Range Media Partners'la işbirliği yapıyor. Bu şekilde filmlerin yapımından Google sorumlu oluyor.

2001: A Space Odyssey

Bugüne kadar iki kısa filmin yapımına onay verildiği öğrenildi. "Sweetwater" adlı ilk filmde çocukluğunu geçirdiği evi ziyaret ederek ölen ünlü annesinin hologramını bulan bir erkeğin hikayesi anlatılıyor. Filmin yönetmenliğini Michael Keaton, senaristliğini ise oğlu Sean Douglas yapıyor.

İkinci film "Lucid" ise acı verici gerçeklikten kaçmak için aynı rüyayı paylaşmalarına yardımcı olacak bir cihaza bağlanmayı kabul eden çifti anlatıyor.

Douglas, The Times'a verdiği demeçte "Yapay zekayı kıyametten çıkma gibi göstermeyecek hikayeler arıyorlardı, benim için bir sorun yoktu çünkü o tür filmleri çok gördük. Aşırı pozitif olmasa da orta ölçekli pozitif hikayeler görmek güzel" dedi.

YAPAY ZEKAYLA ÜRETİLMEYECEK

Bentley Üniversitesi ve Gallup'ın geçen yıl yaptığı bir ankette Amerikalıların yüzde 56'sının yapay zekayı "eşit derecede iyi ve kötü" gördüğünü, yüzde 31'inin ise "kötü" gördüğünü ortaya koydu.

Terminatör

Google'ın teknoloji sorumlularından Mira Lane, Google'ın kısa filmleri fonlayarak yapay zeka reklamı yapmayı amaçlamadığını, insanlık ve teknoloji arasındaki kesişimleri göstermeyi amaçladığını söyledi.

Lane ayrıca Google'ın filmlerde yeni ürünlerini öne çıkarmadığını ve yapımların yapay zekayla üretilmediğini de vurguladı.

GELECEKTE UZUN METRAJLI FİLM DE GELEBİLİR

"Filmlerdeki teknoloji hikayeleri distopik bir bakış açısına sahip" diyen Lane "Yapay zekayı düşündüğümüzde hesaba katmamız gereken pek çok nüans var. Daha derin insan hikayelerini nasıl anlatabiliriz? Birlikte yaşamak nasıl bir şey olur? Ortaya çıkacak çelişkiler neler?" diye ekledi.

Öte yandan Google filmlere ne kadar yatırım yaptıklarını açıklamadı. Şirket daha fazla filme yatırım yapmayı planladığını belirtmekle birlikte tam sayı vermekten kaçındı. Yine de gelecekte fonlanacak filmlerden bazılarının uzun metrajlı olması planlanıyor.

Hollywood Yapay Zeka Google
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber