YouTube TV, Disney anlaşmazlığı nedeniyle abonelere 20 dolarlık kredi veriyor

YouTube TV, Disney ile süregelen lisans krizi nedeniyle bir haftadan uzun süredir platformda bulunmayan kanallar için abonelerine 20 dolarlık telafi kredisi sunacağını açıkladı. Şirket, görüşmelerin sürdüğünü ve Disney içeriklerinin yeniden platforma dönmesi için çalışmaların devam ettiğini duyurdu.

YouTube TV, Disney ile yürütülen taşıma (carriage) anlaşması görüşmelerinin sonuçsuz kalması nedeniyle ESPN, ABC, National Geographic, FX ve Freeform gibi Disney’e ait kanalları 30 Ekim’den bu yana platformdan kaldırmak zorunda kaldı. Aboneler ayrıca bu kanallardaki kayıtlı içeriklerine de erişemiyor.

Şirket, abonelere gönderdiği e-postada, “Disney ile adil bir anlaşma sağlamak ve programlarını YouTube TV’ye geri getirmek için iyi niyetle müzakere yürütüyoruz. Disney içeriklerini kaybetmek hayal kırıklığı yarattı, sabrınız için teşekkür ediyoruz. Yaşanan aksaklık nedeniyle 20 dolarlık kredi sunuyoruz.” ifadelerine yer verdi.

ABONELERE KREDİ NASIL UYGULANACAK?

YouTube TV, önümüzdeki günlerde abonelere kredi talimatlarını içeren ayrı bir e-posta göndereceğini belirtti. Aboneler bu adımları tamamladığında, 20 dolarlık kredi bir sonraki fatura dönemine otomatik olarak yansıtılacak.

Şirket açıklamasında ayrıca, “Disney ile iş birliği içinde çalışarak içeriklerini en kısa sürede platforma geri getirmeye kararlıyız.” denildi.

ANLAŞMA KRİZİ DEVAM EDİYOR

Taraflar arasında süren lisans görüşmeleri kamuya açık bir ilerleme göstermiyor. Disney, Google’ın adil ücretleri ödemeyi reddettiğini savunuyor. Disney sözcüsü Business Insider’a yaptığı açıklamada, “3 trilyon dolarlık piyasa değeriyle Google, pazar hakimiyetini kullanarak rekabeti ortadan kaldırıyor ve sektör standartlarını baltalıyor.” dedi.

YouTube ise Disney’in “YouTube TV’de karartma tehdidini bir müzakere taktiği olarak kullandığını” ve bunun abonelere fiyat artışı olarak yansıyacak koşulları dayatmaya yönelik bir hamle olduğunu öne sürdü.

Nielsen’in Temmuz ayında yayımladığı rapora göre YouTube, medya dağıtımında hem Disney’i hem de Netflix’i geride bırakarak ABD’nin en büyük medya platformu haline geldi.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber