Avrupa’daki güvenlik düzenleyicileri, Tesla Inc. tarafından popülerleştirilen kapı kolu tasarımını inceleme altına aldı. Hollanda Araç Otoritesi (RDW), Tesla araçlarını Avrupa Birliği içinde satış onayına tabi tutan kurum olarak, yeni açıklamasında kazalar sonrası araçtan çıkışın ve kurtarma ekiplerinin erişiminin güvenli şekilde sağlanması için kuralların sıkılaştırılacağını bildirdi.

KAZA SONRASI ÇIKIŞ ENDİŞESİ

RDW’nin açıklaması, Bloomberg News tarafından yayımlanan ve Tesla araçlarında elektrik kesintisi sonrası kapıların çalışmaması nedeniyle sürücülerin içeride mahsur kaldığını ortaya koyan araştırmanın ardından geldi. Bu olaylar arasında yangınla sonuçlanan kazalar da yer aldı.
RDW sözcüsü, e-posta ile yaptığı açıklamada, “Kapılar, elektrik kesintisi durumunda dahi içeriden yolcular ve dışarıdan kurtarma ekipleri tarafından açılabilir olmalıdır. Yeni kapı konseptleri nedeniyle mevcut düzenlemelerde boşluklar oluşmuşsa, bu durum ilgili komitelerde ele alınmaktadır” ifadelerini kullandı.

ABD VE ÇİN DE HAREKETE GEÇTİ

Bloomberg’in 10 Eylül’de yayımladığı raporun ardından, ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), Tesla’nın en çok satan modeli olan Model Y araçlardaki kapı kollarıyla ilgili kusur soruşturması başlattı.

Tesla’nın tasarım şefi Franz von Holzhausen, şirketin kapı kollarını “daha sezgisel hale getirmek için çalıştığını” açıkladı.

Bu arada Çin, tüm binek araçlarda içeriden ve dışarıdan erişilebilir mekanik kapı açma sistemlerinin zorunlu olmasını öngören yeni düzenlemeler hazırladı. Söz konusu kurallar, Tesla’nın öne çıkardığı ve Xiaomi gibi Çinli üreticilerin de taklit ettiği gömme kapı kolu tasarımını yasaklamayı hedefliyor.

RDW sözcüsü, Avrupa’nın güvenlik test kurumu Euro NCAP ve Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (UNECE) için de bu konunun “öncelikli gündem” olduğunu belirtti.

Tesla yetkilileri ise konuyla ilgili yorum taleplerine henüz yanıt vermedi.