Çinli otomobil üreticileri, Avrupa Birliği’nin Kasım 2024’te devreye soktuğu elektrikli araç (EV) tarifelerine rağmen pazardaki konumlarını yeniden güçlendirdi. Dataforce araştırma şirketine göre, başta BYD olmak üzere Çinli üreticiler Nisan ayında Avrupa’daki elektrikli araç pazarının yüzde 8,9’unu ele geçirerek geçen Temmuz'dan bu yana en yüksek seviyeye ulaştı.

Avrupa yollarında Çinli istilası: BYD birinci - Resim : 1

HİBRİT VE BENZİNLİ MODELLERLE BÜYÜME

Çinli üreticilerin yalnızca elektrikli değil, hibrit ve içten yanmalı motorlara sahip modellerde de ilerleme kaydettiği dikkat çekiyor. Nisan ayında Çinli markalar, Avrupa’daki hibrit araç satışlarının yüzde 7,6’sını oluşturdu. Bu oran bir yıl önce yüzde 1’in altındaydı.

Dataforce analisti Julian Litzinger, “Çinli markalar yeni piyasa koşullarına başarıyla adapte oldu. Hibrit satışlarındaki büyük artış, Avrupa performanslarını genel anlamda yukarı taşıdı” dedi.

BYD, AVRUPA’DA TESLA’YI GERİDE BIRAKTI

Çin merkezli BYD, Avrupa'da elektrikli araç satışlarında büyümeye devam ederek Tesla'yı geride bıraktı. Şirketin aynı zamanda ürün yelpazesine daha fazla hibrit model eklemesi, Avrupa'daki ivmesini güçlendirdi. Öte yandan BYD, Çin pazarında fiyatlarını yüzde 34'e varan oranlarda düşürerek rekabeti daha da kızıştırdı.

MG’DEN HİBRİT ATAĞI

Bir dönem Avrupa’da Çin’in en çok satan elektrikli araç markası olan MG, stratejisini hibrit modellere kaydırdı. MG’nin çatı şirketi olan devlet destekli SAIC Motor, AB’nin getirdiği %45’i aşan gümrük tarifelerinden olumsuz etkilendi.

Otomotiv danışmanlık şirketi Jato Dynamics’e göre, Nisan ayında Avrupa’da BYD, MG’nin iki katından fazla elektrikli araç satışı gerçekleştirdi. Jato analisti Felipe Munoz, MG’nin özellikle ZS crossover ve MG3 hatchback gibi hibrit modelleriyle Avrupa’daki talebi hedeflediğini söyledi.

“Odak artık sadece elektrikli araçlarda değil, diğer güç aktarma sistemlerinde de” diyen Munoz, MG’nin İngiltere ve Norveç gibi tarifelerin geçerli olmadığı pazarlarda bile elektrikli araç satışlarının düştüğüne dikkat çekti.

Son veriler, Çinli üreticilerin Avrupa pazarında kalıcı bir oyuncu olma yolunda ilerlediğini gösteriyor. Elektrikli ve hibrit araç segmentinde artan rekabet, Avrupalı üreticilerin üzerindeki baskıyı daha da artırıyor.