Birleşik Krallık’ta yapılan yeni bir araştırma, marketlerde satılan bebek mamalarının üçte birinin aşırı işlenmiş gıda (UPF) sınıfında olduğunu ortaya koydu.
Uzmanlar, bu ürünlerin bebekleri küçük yaşta sağlıksız beslenme alışkanlıklarına alıştırarak ömrü boyunca sürecek obezite riskini artırdığı konusunda uyarıyor.
Leeds Üniversitesi’nden araştırmacılar, Heinz ve Ella’s Kitchen gibi popüler markaların sunduğu 632 bebek maması ürününü inceledi. Hazır gıdalarda yüksek oranda şeker tespit edilirken, ürünlerin yüzde 31’i aşırı işlenmiş olarak sınıflandırıldı.
Bu gıdalar genellikle çok sayıda katkı maddesi içeriyor ve diyabet, kalp hastalıkları, kanser gibi hastalıklarla ilişkilendiriliyor.
Özellikle "eriyen" atıştırmalıklar ve çubuk şeklindeki ürünlerin besin değerinin düşük olduğu vurgulandı. Meyve bazlı püreler ve atıştırmalıklar ise genellikle “şeker ilavesiz” olarak etiketlense de, içerdikleri parçalanmış meyvelerden gelen serbest şeker oranı oldukça yüksek. Bazı meyveli çubuklarda kalorinin yüzde 67’si şekerden geliyor.
Araştırmanın baş yazarı Dr. Diane Threapleton, “Bebek reyonları, organik ya da ‘şeker ilavesiz’ gibi pazarlanan ama gerçek gıdayla ilgisi kalmamış ürünlerle dolu. Bu durum kabul edilemez. Bebeklerin böyle tatlara alıştırılması sağlıksız bir yaşamın tohumlarını ekiyor” dedi.