Çinli elektrikli otomobil üreticileri Xpeng ve GAC bu hafta Avrupa'da agresif genişleme planlarına işaret etti. Çinli elektrikli araç devleri, otomobillerini teknoloji odaklı ve düşük fiyatlı olarak konumlandırmayı hedefliyor.
Mercedes ve BMW gibi köklü markalar Çinlilere karşı bir mücadele başlatmış olsa da, yeterince hızlı hareket etmedikleri düşünülüyor.
DEV FUARA DAMGA VURDULAR
Almanya bu hafta dünyanın en büyük otomobil fuarlarından birine ev sahipliği yaparken Avrupa otomobil endüstrisinin kalbinde Çinli elektrikli otomobil şirketleri ilgi odağı oldu.
Münih'teki IAA Mobility konferansı, en son otomobillerini ve teknolojilerini sergilemek için dev stantlar kuran şirketlerle doluydu. En büyük stantlar ise Çinli elektrikli otomobil şirketlerine aitti ve bu şirketler Çin dışına açılma hedeflerini vurguladılar.
Çinli elektrikli araç üreticileri Avrupa Birliği'nin yüksek gümrük vergileriyle karşı karşıya olsa da agresif satış ve büyüme hedefleri belirleyerek artan rekabete yanıt vermeye çalışıyor.
FİYAT REKABETİ İLE PİYASAYA GİRİYORLAR
Xpeng CEO'su He Xiaopeng, CNBC'ye verdiği röportajda, “Xpeng'in küresel çapta mevcut büyümesi, beklediğimizden daha hızlı” dedi. He, şirketin gelecek yıl Avrupa'da Mona serisini piyasaya sürmeyi planladığını söyledi. Çin'de Xpeng'in Mona otomobillerinin fiyatı 17 bin doların biraz altında başlıyor. Bu gelişmenin fiyat rekabetini ciddi şekilde artıracağı düşünülüyor.
Bu arada, Guangzhou Automobile Group (GAC) da Avrupa'daki satışlarında hızlı bir büyüme hedefliyor. GAC International'ın başkanı Wei Haigang, şirketin 2027'ye kadar ise en az 50 bin adet otomobil satmayı hedeflediğini söyledi. GAC ayrıca iki elektrikli otomobil modelini (Aion V ve Aion UT) Avrupa'ya getirme planlarını da açıkladı. Ayrıca Leapmotor da kendi standıyla fuarda yer aldı.