BYD’nin toplam satışları ağustos ayında geçen yılın aynı dönemine göre yalnızca yüzde 0,1 artış kaydetti. Buna karşılık en büyük rakibi Geely yüzde 38’lik yükseliş yaşarken, Leapmotor ve Nio rekor teslimatlar gerçekleştirdi. Xpeng’in yılbaşından bu yana teslimatları ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla üç kattan fazla arttı.

FİYAT SAVAŞI VE PEKİN’İN BASKISI

Şirketin hızlı yükselişi agresif indirim stratejisine dayanıyordu. Ancak Pekin yönetimi, sektöre zarar verdiği gerekçesiyle fiyat savaşını sonlandırmak istiyor. Bu nedenle BYD, eylül ve ekim gibi kritik satış dönemine indirimlere dayanmadan girmek zorunda kaldı.

YURT DIŞI PARLARKEN İÇ PAZAR DARALIYOR

Bloomberg'de yer alan habere göre, BYD’nin yurt dışı hamleleri parlak görünse de, Çin’de tablo farklı. Bloomberg hesaplamalarına göre, yurtiçi satışlar ağustosta yüzde 15’e yakın düşüş gösterdi. Yine de BYD, yüzde 14,4 pazar payı ile Çin’in en popüler EV markası olmayı sürdürüyor. Yılbaşından bu yana teslimatlar, Xpeng ve Li Auto gibi rakiplerin yaklaşık 10 kat üzerinde.

RAKİPLERİN ATAĞI

Stellantis destekli Leapmotor, yeni modellerin etkisiyle ağustosta 57 bin 66 araç teslim ederek rekor kırdı ve toplamda 329 bine ulaştı. Xpeng ise 37 bin 709 adetlik rekor teslimatla öne çıkarken, akıllı teknolojilerle donatılmış araçlarını BYD ve Geely’nin kitle modelleriyle aynı fiyat seviyesinde sunuyor. Akıllı telefon üreticisi Xiaomi de ağustosta 30 binden fazla araç teslim ederek hızlı yükselişini sürdürdü; yıl toplamı 210 bine ulaştı.

HEDEF 5,5 MİLYON ARAÇ

BYD, ikinci çeyrek kârında yüzde 30 düşüş yaşayıp piyasa değerinden yaklaşık 6 milyar dolar kaybetmesine rağmen, 2025 yılı için koyduğu 5,5 milyonluk satış hedefini koruyor. Ancak bu hedefe ulaşabilmesi için son dört ayda 2,6 milyondan fazla araç teslim etmesi gerekiyor.