Reuters Gazetecilik Çalışmaları Enstitüsü'nün yaptığı küresel bir araştırmanın sonucunda dikkat çekici bulgular ortaya çıktı...
Yapılan anket çalışmasında, sosyal medyanın ABD'de televizyonun tahtını yerinden ederek ilk kez ana haber kaynağı haline geldiği tespit edildi.
Araştırmada, ABD'lilerin yüzde 54'ü haberleri sosyal medyadan takip ettiklerini açıklarken, yüzde 50'si ise haberleri televizyonlardan aldıkları belirtildi.
Dünya çapında 100 binden fazla katılımcının dahil olduğu araştırmada podcast, YouTube ve TikTok'un öne çıkan platformlar olduğu kaydedildi.
Hindistan, Brezilya, Endonezya ve Tayland gibi ülkelerde de YouTube, Instagram ve TikTok'un öne çıktığına dikkat çekildi.
TÜRKİYE'DEN DİKKAT ÇEKİCİ VERİLER
Araştırmacılar Türkiye'deki verileri de paylaştı. Türkiye'deki katılımcıların yüzde 72'si ilk haber kaynağı olarak online platformlarını gösterirken, televizyonun oranı ise yüzde 56'da kaldı. Haftalık basılı gazete okuma oranının ise Türkiye'de 2015 seviyelerinin üçte birine düştüğü görüldü.
Türkiye'deki en popüler sosyal medya platformları da sırasıyla Instagram, YouTube, WhatsApp, X ve Facebook, TikTok olarak listelendi.