İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, İsrail yanlısı medya enerjisiyle ilgili olarak cuma günü düzenlenen bir toplantıda fenomenlere gönderme yaparak, onların bu işte ne kadar önemli olduğuna değindi.
Respobsible Statecraft'ın aktardığı habere göre Netanyahu toplantıda "Savaşmamız gerekiyor? Nasıl yapacağız? Fenomenlerimizle. Bence bir şansınız olursa siz de onlarla, o toplulukla konuşmalısınız. Çok önemliler" dedi.
PAYLAŞIM BAŞINA 7 BİN DOLAR
Nick Cleveland-Stout'ın kaleme aldığı haberde daha önce bildirilmeyen yeni belgelere göre fenomenlere TikTok ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında İsrail yanlısı attıkları paylaşım başına yaklaşık 7 bin dolar veriliyor.
Haberde İsrail Dışişleri Bakanlığı adına faaliyet gösteren Bridge Partners adlı danışmanlık firmasının, sosyal medya üzerinden yürütülen kampanya için Havas Media Group Germany aracılığıyla 900 bin dolarlık fatura kestiği belirtiliyor.
'ESTHER PROJESİ'
Haziranda başlayan ve kasımda bitmesi planlanan "Esther Projesi" adlı bu kampanyada Bridge Partners'ın, 14 -18 fenomenden oluşan bir grup ile İsrail yanlısı içerik üretimini hedeflediği aktarılıyor.
900 bin doların ise hem fenomenlerin ödemelerini hem de prodüksiyon masraflarını kapsadığı belirtiliyor.
Başka bir belgede hukuk, bankacılık, pazarlama ve diğer proje hizmetleri gibi prodüksiyon maliyetleri düşürüldüğünde fenomenlere yaklaşık 552 bin 946 doların ayrıldığı iddia ediliyor.
Kampanya süresince 75-90 arasında paylaşım yapılması beklendiği için gönderi başına 6143 ila 7372 dolar verildiği tahmin ediliyor.
HANGİ FENOMENLER DAHİL BİLİNMİYOR
Belgelerin ABD’de Yabancı Ajanlar Kayıt Yasası (FARA) kapsamında kayıt altına alındığı ifade ediliyor.
Hangi fenomenlerin kampanyaya katıldığı ve ödemelerin nasıl dağıtıldığı belirsizliğini koruyor.
Bridge Partners’ın sahipleri Yair Levi ve Uri Steinberg, firmalarının ABD ile İsrail arasında "kültürel etkileşimi teşvik" misyonuyla faaliyet gösterdiğini iddia ediyor.
Netanyahu: TikTok'tan sonra sıra X'teDünya