TARIK IŞIK / NEFES

Türk Hava Kuvvetleri'ne ait C-130 nakliye uçağının Azerbaycan-Gürcistan sınırında düşmesi sonucu 20 kahraman askerimizin şehit olmasının toplumun her kesiminde büyük üzüntüye neden olduğunu ve askeri havacılığımızın en kara günlerinden biri olarak tarihe geçtiğini ifade eden CHP Genel Başkan Yardımcısı emekli Tümamiral Yankı Bağcıoğlu, toplumu etkileyen bu tarz üzücü olaylar sonrasında dünyada örneklerini sıkça görülen şekilde, ulusal yas ilan edilmemesinin de üzüntüyü daha da artırdığının altını çizdi.

Bağcıoğlu, Millî Savunma Bakanlığının koordinesinde yürütülmesi gereken arama kurtarma çalışmalarına yönelik açıklamaların devletin farklı birimleri tarafından yapılmasının da devlet ciddiyeti ile bağdaşmayan bir görüntü verilmesine neden olduğunu kaydetti. Bağcıoğlu, “Kamuoyunun bilgilendirilmesinde yaşanan gecikmeler ne yazık ki konu ile ilgisiz kurum ve kişilerin yetersiz ve eksik bilgi ile yorumlarda bulunmasına ve halkımızın yanlış şekilde bilgilendirilmesine de yol açmıştır.” dedi.

“NAKLİYE FİLOSU YENİDEN ELE ALINMALI”

Türk Hava Kuvvetleri uçuş, bakım ve kaza kırım ekiplerinin dünya standartlarında bilgi ve tecrübeye sahip olduğunu ifade eden CHP’li Yankı Bağcıoğlu, kazanın nedenleri üzerine cesurca ve şeffaflıkla gidilmesi, tekrarlanmaması için ders çıkarılması ve tedbirler alınması gerektiğine dikkati çekti. “Bu elim hadise son tahlilde nakliye filosu ve hava lojistik kapasitemizin mevcut durumunun ve personele yönelik hususların da yeniden ele alınması gerekliliğini bir kez daha göstermiştir.” diyen Bağcıoğlu, şu önerileri gündeme getirdi:

1) Kaza Kırım İnceleme Raporu kamuoyu ile paylaşılmalı, TBMM Milli Savunma Komisyonu’nda detaylı bilgilendirme yapılmalı, elde edilen bulgular doğrultusunda gerekli kurumsal önlemler şeffaf biçimde alınmalıdır.

2) Askeri hava aracı test ve sertifikasyonu faaliyetlerini yürütecek, Türkiye Askeri Havacılık Sertifikasyon Otoritesi’nin 25 yıldır bekletilen kurulma süreci tamamlanmalıdır.

3) Savunma proje önceliklendirilmeleri, harekât ihtiyaçları dikkate alınarak tekrar yapılmalı, gerekirse diğer bakanlık veya kurumların aciliyet arz etmeyen bütçe kalemlerinden acil, kritik, hayati ve personelin bekasını ilgilendiren projelere kaynak aktarımı yapılmalıdır.

4) Birleşik Krallık’tan tedarik edilecek C 130J uçakları zafiyeti kısmen giderecek olsa da hava lojistik filosunun yenilenmesi amacıyla daha önce gündeme getirdiğimiz gibi, Hava Kuvvetleri Komutanlığı tarafından yapılacak analizler çerçevesinde, ilave A400M, C-390, C-27 tedariki gibi projelere de öncelik verilmelidir.

5) Milli Savunma Bakanlığı’na bağlı onarım teşkillerinde son yıllarda arttığına şahit olduğumuz, deneyimli personel kaybının yarattığı riskler göz önüne alınarak teknik kadrolarının güçlendirilmesine öncelik verilmelidir.

6) Uçuş ve bakım personelinin özlük hakları, artan görev yüküyle orantılı şekilde iyileştirilmeli, motivasyon ve insan kaynağı sürdürülebilirliği güvence altına alınmalıdır.