SONGÜL DALGIÇ BİLGİLİ / NEFES

Türkiye’de özel markalı ürünlerin ciro payı, global ortalamanın üzerinde büyüdü. 2024’te dünya ortalaması yüzde 22 artarken, Türkiye’de yüzde 25 yükseldi. Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği (PLAT) Başkanı İmer Özer, 2025 için yüzde 30 büyüme öngördüklerini açıkladı. Özer, özel markaların yüzde 35 fiyat avantajı sunduğunu bildirdi.

DONDURMA BİRİNCİ

Eylül 2024-Eylül 2023 tarihleri arasında özel markalı ürünlerde en fazla büyüme dondurma, evcil hayvan maması ve kadın parfümlerinde yaşandı. Bu kategorilerde büyüme oranları sırasıyla yüzde 134, yüzde 121 ve yüzde 119 olarak belirlendi. Aynı dönemde konserve gıda (yüzde 38.4), streç film ve alüminyum folyo (32.8) ile kadın parfümleri (22.8) ciro payı bakımından özel markalı ürün ağırlığının en yüksek arttığı ilk 3 kategori oldu.

10 SÜTTEN 8’İ MARKET MARKALI

Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Başkanı Harun Çallı, markette satılan her 10 sütten 8’inin private label olduğunu kaydetti. Çallı, “Private label sütün litresi ortalama 30 lira. Markalı ürünler rafta 50 lira civarında. Tüketici, aynı kalitedeki ürünü daha uygun fiyata alabilir” dedi.